کد خبر: 255557
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۸ ۲۲:۰۰:۰۰
| |

سرخط مهمترین اخبار احزاب/ ۸ دی‌ماه ۱۳۹۷

از اظهارنظر عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان درباره وضعیت اصلاحات تا اغراض سیاسی اصولگرایان در انتقاد از دولت

تاکید سعید حجاریان به اغراض سیاسی اصولگرایان از انتقادها نسبت به دولت، اشاره محسن صفایی‌فراهانی به نامشخص بودن ساختار احزاب و نبودن ضمانت اجرا درباره نتایج رفراندوم از جمله مهم‌ترین خبرهای احزاب امروز بودند.

از اظهارنظر عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان درباره وضعیت اصلاحات تا اغراض سیاسی اصولگرایان در انتقاد از دولت
کد خبر: 255557
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۸ ۲۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سلام با سرخط خبرهای احزاب امروز 8 دی ماه اعتمادآنلاین با شما هستیم:

محمود میرلوحی، عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درباره وضعیت جریان اصلاحات معتقد است تنها جریان موثر و حاضر در میدان اصلاح‌طلبان هستند که یا باید متناسب با شرایط برنامه‌های جذاب و مطابق با مطالبات مردم ارایه کنند، یا آنکه باید جای خودشان را خالی کنند و افراد جدید با رویکرد اصلاحات و برنامه‌های جدید و متناسب با نیازهای مردم وارد میدان شوند.

محسن صفایی فراهانی با طرح این سوال که اگر فعالیت حزبی مهم است باید ببینیم چرا مهم است و آیا حزب نردبان اعضای حزب است یا اعضا نردبان حزب هستند؟ گفته از اشکالات تحزب در ایران این است که تصور می‌شود فعالیت حزبی برای ارتقای اعضای حزب است . با این تفکر چگونه می‌توان گفت شایسته‌سالاری و دموکراسی کار خوبی است و در حد شعار نیست.

سعید حجاریان، تئوریسین اصلاحات با بیان اینکه نقدها در فضای سیاسی به‌خصوص از جانب اصولگرایان بسیار تند است، گفت: منتها آنها اغراض سیاسی دارند و گمان دارند پس از زمین‌زدن روحانی و به‌کف‌گیری قدرت، دنیا را گلستان خواهند کرد . اگر چند نفر عاقل میان آنها پیدا شوند و شرایط فعلی را دقیقا بررسی کنند، خواهند دید اوضاع دشوارتر و بغرنج‌تر از آن است که فکرش را هم بتوان کرد.

غلامرضا ظریفیان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه جامعه امروز هم می‌شنود و هم می‌گوید، گفته باید فضای اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای کشور، زمینه را هم برای شنیدن مردم و هم گفتن آنها فراهم کند .

حجت‌ نظری، عضو کمیسیون حقوقی شورای‌شهر تهران درباره طرح موضوع رفراندوم گفت: نمی‌توان رفراندومی را چه به خواست بخشی از جامعه چه بر اساس اعلام نیاز پارلمان شهری برگزار کرد و نتیجه اجرای آن را به نوعی در هاله‌ای از ابهام دید . واقعا ضمانت اجرای نتایج مربوط به رفراندوم‌ها چیست؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها