تعطیلی دولت آمریکا دو هفته‌ای شد

رییس‌جمهور ترامپ در حالی در کاخ سفید در انتظار است که تعطیلی دولت، بدون اینکه نشانه‌ای از سازش در افق آن دیده شود، وارد هفته دوم خود شد.

تعطیلی دولت آمریکا دو هفته‌ای شد
کد خبر: 255727
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۹ ۱۰:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| درحالی که ترامپ برنامه‌های خود برای رفتن به فلوریدا و دور شدن از واشنگتن را کنسل کرده است، رهبران کنگره، به مناطق مختلف کشور سفر کرده‌اند، که این نشان‌دهنده عدم رخ دادن اتفاقی خاص در واشنگتن است.

بنابراین انتظار نمی‌رود تا 3 ژانویه که دموکرات‌ها کنترل مجلس نمایندگان را بر عهده خواهند گرفت، اتفاق مهمی بیفتد. انتظار می‌رود آنها کمی بعد از انتخاب سخنگوی جدید مجلس، قانونی برای بازگشایی دولت تصویب کنند. اکثر تحلیل‌گران انتظار دارند، نانسی پلوسی، رهبر دموکرات‌ها مجلس نمایندگان، به عنوان سخنگو انتخاب شود.

آخرین تماسی که کاخ سفید با پلوسی گرفته است، به 11 دسامبر بازمی‌گردد. پلوسی به خواست خود از جمهوری‌خواهانی که کنترل مجلس نمایندگان و سنا را در اختیار دارند در مورد اینکه اجازه دهند با تصویب لایحه‌ای، دولت دوباره باز شود، ادامه خواهد داد. او گفته است در صورتی که آنها کاری نکنند، خود او پس از این که دموکرات‌ها کنترل مجلس نمایندگان را بر عهده گرفتند و او به عنوان سخنگو انتخاب شد، این کار را خواهد کرد.

هر چند دولت ترامپ در تلاش است که انتخاب پلوسی به عنوان سخنگوی مجلس نمایندگان را دلیل بسته ماندن دولت معرفی کند.

اکثر نمایندگان آمریکا، بیشتر دوره تعطیلی دولت را از واشنگتن دور بوده‌اند. این تعطیلی از 22 دسامبر پس از مجادله سر درخواست ترامپ برای بودجه‌ای 5 میلیارد دلاری جهت ساخت دیواری در مرز مکزیک، آغاز شده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها