کد خبر: 255800
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۹ ۲۱:۱۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای بین‌الملل/ ۹ دی‌ماه ۱۳۹۷

از پیام تبریک سال نو پوتین به ترامپ تا تمایل چین برای همکاری با آمریکا

پیام تبریک پوتین به ترامپ به مناسبت سال نوی میلادی، ابراز تمایل چین برای همکاری با آمریکا جهت اجرایی کردن مفاد توافق آرژانتین و رد پیشنهاد کابل برای برگزاری مذاکره با دولت افغانستان توسط طالبان از جمله مهم‌ترین سرتیر خبرهای امروز بین‌الملل بودند.

از پیام تبریک سال نو پوتین به ترامپ تا تمایل چین برای همکاری با آمریکا
کد خبر: 255800
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۹ ۲۱:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| پوتین در پیام تبریک به ترامپ به مناسبت سال نوی میلادی، ضمن ابراز تمایل روسیه برای گفت‌وگو با آمریکا، تاکید کرد روابط مسکو-واشنگتن مهمترین عامل در تضمین ثبات استراتژیک و امنیت جهانی است.

***

به گزارش رویترز، وزیر خارجه چین در سخنانی اعلام کرد: چین تمایل دارد برای عملی شدن توافق حاصل شده از مذاکرات بین رؤسای جمهور این کشور و آمریکا در آرژانتین، با ایالات متحده همکاری کند.

***

طالبان افغانستان پیشنهاد کابل برای برگزاری مذاکره در ماه آینده میلادی در عربستان را رد کرد. یکی از اعضای شورای رهبری تصمیم‌گیری طالبان گفت: ما در ماه ژانویه با مقامات آمریکایی در عربستان دیدار خواهیم کرد. با این حال برای همه طرف‌ها روشن کرده‌ایم که با دولت افغانستان مذاکره نمی‌کنیم.

***

یک منبع نظامی دیپلماتیک گفت: ترکیه همچنان قصد دارد علیه کردها در شمال شرق سوریه وارد عمل شود اما احتمالا از طرح خود برای گسترش دامنه نفوذش در شهر منبج بعد از ورود نیروهای دولتی سوریه به این شهر منصرف شود.

***

دفتر ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی امروز یکشنبه اعلام کرد که «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی ، با ارسال نامه‌ای خواستار انجام ملاقات‌های بیشتر با «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی، در سال جدید میلادی شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها