کد خبر: 255801
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۱ ۱۵:۳۰:۰۰
| |

محمد محسنی، وکیل پایه یک دادگستری، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» پاسخ می‌دهد:

آیا تغلیظ دیه شامل صدمات رانندگی هم می‌شود؟

تغلیظ دیه چیست؟ آیا تغلیظ دیه شامل صدمات ناشی از رانندگی می‌شود؟

آیا تغلیظ دیه شامل صدمات رانندگی هم می‌شود؟
کد خبر: 255801
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۱ ۱۵:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ میراندا مهدوی- پرسش مخاطبان اعتمادآنلاین: با سلام، تغلیظ دیه چیست؟ آیا در صدمات ناشی از رانندگی دیه تغلیظ می‌شود؟

محمد محسنی، وکیل پایه یک دادگستری: اگر حادثه منجر به قتل در ماه‌های حرام (محرم، رجب، ذی‌القعده و ذی‌الحجه) یا در مکان حرام (در محدوده حرم مکه) اتفاق بیفتد، علی‌رغم اینکه جنایت عمدی باشد یا غیرعمدی، به اندازه یک‌سوم دیه نفس به آن افزوده می‌شود. در تغلیظ دیه فرقی میان فرد بالغ و غیربالغ، زن یا مرد، مسلمان و غیرمسلمان نیست. تغلیظ دیه مخصوص قتل نفس است و در جراحت‌های وارد شده به ‌اعضا مورد استفاده قرار‌ نمی‌گیرد. مبنای محاسبه دیه جراحت، میزان دیه در ماه غیرحرام است.

بنابراین تغلیظ دیه شامل تصادفات رانندگی منجر به فوت می‌شود ولی شامل صدمات و جراحات رانندگی نمی‌شود.

***

پایگاه خبری اعتمادآنلاین در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن همچنین ارایه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات با تجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ می‌دهد.

شما می‌توانید سوالات و مشکلات حقوقی خود را از طریق تلگرام به آی‌دی @Modiretemad با ما در میان بگذارید، مشاوران حقوقی ما در اعتمادآنلاین پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها