هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضاییه:

برخی دنبال معرفی رهبری به عنوان مسئول مشکلات هستند

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: برخی دنبال این هستند که مقام معظم رهبری را مسئول مشکلات اقتصادی از جمله اوضاع اقتصادی و بیکاری معرفی کنند اما این مسائل دست رهبری نیست و مسئول آن ها دولت هاست، 90 درصد امکانات کشور در دست دولت هاست، حدود 2.5 درصد بودجه کشور دست قوه قضاییه و بخشی در دست مجلس و قوای مسلح کشور است.

برخی دنبال معرفی رهبری به عنوان مسئول مشکلات هستند
کد خبر: 255921
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۹ ۱۵:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| حجت‌الاسلام هادی صادقی در مراسم گرامیداشت 9 دی با بیان اینکه 9 دی نماد همدلی و وحدت است و این روز یکی از روزهای بزرگی که می توان آن را نماد وحدت نامید چرا که در این روز همه از هر گرایش و رنگی به میدان آمدند، گفت: چهل میلیون نفری به افراد مختلف رای دادند در این روز به صحنه آمدند. قبل از روز 9 دی عده ای آگاهانه و عده ای ناآگاهانه تلاش کردن که صف مردم ایران اسلامی را در هم شکنند، گروه‌های از داخل و خارج کشور طمع کردند که بتواند با نفوذ این انقلاب از درون تهی کنند،عده ای برنامه ای انقلاب رنگین ریخته بودند و البته برخی ها ناآگاهانه همراه شدند.

معاون فرهنگی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: انتخاباتی که می توانست مایه قوت ملت ایران اسلامی به کشور باشد را خواستند به مایه تفرقه، اختلاف، صف شکنی و زمینه ای برای کودتا تبدیل کنند اما تلاش 8 ماهه آنها در روز 9دی نقش برآب شد. ادعای واهی تقلب دروغ بیش نبود و اصل نظام نشانه رفته بودند. انتخابات در نظام جمهوری اسلامی یک جریان دولت ساز نیست بلکه جریانی است که دولت تنها زمینه و اسباب آن را فراهم می کند، گروه های اجرایی و ناظر انتخابات از بدنه مردم هستند و داوطلبان در آن نماینده دارند به طوری که امکان جابجایی آراء و تقلب وجود ندارد و در زمان های مختلف این مساله با برنده شدن گروه های مختلف ثابت شده است.

وی ادامه داد: حوادث سال 88 خسارت‌ها و آسیبهایی زیادی وارد کرد به آنچه مایه قوت بود را به آن مایه ضعف، فشار و خسارت تبدیل کرد، این مساله باعث تصویب ده‌ها قطعنامه برعلیه جمهوری اسلامی ایران، تقویت توطئه دشمنان، افزایش تحریم ها و محاصره اقتصادی و طمع دشمنان انقلاب اسلامی شد. فتنه علاوه بر زیان های فراوانی که داشت زمینه ای برای پاکسازی و خالص سازی شده بود.

معاون فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به در پیش بودن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی پیشرفت های مختلفی در کشور داشتیم. ما امانت دار خون شهدا هستیم و انقلاب اسلامی و برکت خون اباعبدالله(ع) پیروز شد و تاکنون تمام توطئه ها را پشت سرگذاشت. توطئه فتنه بنی صدر کم توطئه ای نبود که امام راحل باتدبیر آن را هدایت کرد والبته خسارت و شهید هم دادیم.

صادقی تاکید کرد: با تدبیر، مدارا و هدایت مقام معظم رهبری میوه نارس فتنه 88 توسط مردم در روز 9 دی چیده شد، نظام غربال شد و ناخالصی‌ها بیرون رفت که یکی از برکات حماسه 9 دی بود. این نظام ناخالصی‌هایی داشته که در هر مرحله ای بخشی از این ناخالصی‌ها کنار رفت و امروز خالص تر از گذشته ایم و ان‌شاءالله فردایمان خالص تر از امروزمان خواهد شد.

وی بیان کرد: امروز فتنه جدید در راه هست چرا که کار دشمنان فتنه گری و شبه افکنی است و فتنه بیش از آنکه در فضای حقیقی و فیزیکی در خیابان ها باشد در گروه‌ها و کانال‌های فضای مجازی است، مراقب فتنه‌های جدید باشیم و شبهات زمینه فتنه سازی را فراهم می کند. همه مسئولان قضایی، دولتی و مجلس اگر بخواهیم برای فتنه های بعدی دچار مشکل و فتنه زده نشویم باید رهنمودهای راهگشای مقام معظم رهبری را آویزه گوشمان کنیم و پشت سر رهبر حرکت و سیاست های ایشان در زمینه های مختلف را دنبال کنیم.

صادقی افزود: برخی دنبال این هستند که مقام معظم رهبری را مسئول مشکلات اقتصادی از جمله اوضاع اقتصادی و بیکاری معرفی کنند اما این مسائل دست رهبری نیست و مسئول آن ها دولت هاست، 90 درصد امکانات کشور در دست دولت هاست، حدود 2.5 درصد بودجه کشور دست قوه قضاییه و بخشی در دست مجلس و قوای مسلح کشور است.

وی اظهارکرد: دولت نماد جمهوریت این نظام است که به آن افتخار می کنیم اما حواسمان باشد که کسانی بیخود ضعف های دولت ها را به پای نهادهای اسلامیت نظام و مشکلات بی کفایتی را به پای کل نظام ننویسند، کل نظام مسئول منتخب مردم نیست بلکه خود منتخب و مردمی که به او رای دادند مسئولند چرافراکنی می کنید و به گردن این و اون می ندازیم. خودمان که صلاح دیدیم و این دولت را انتخاب کردیم، مسئولیم وان شالله دولت های بعدی بیایند وبهترازاین فعالیت کنند.

معاون فرهنگی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: خاصیت جمهوری اسلامی این است اگر مردم در دوره از دولتی ناراضی بودند و دوره بعد به فرد یا جریان دیگری رای می دهند، باید جمهوریت در سایه اسلامیت نظام تقویت شوند. قدرت ایران اسلامی امروز تا مرز دریای مدیترانه پیش رفته است و هیچ تصمیمی در منطقه بدون موافقت جمهوری اسلامی گرفته نمی شود. امروز آمریکا پس از 7 سال حمایت از داعش در سوریه شکست خورد و در حال خروج از این کشور است و سفارت خانه های کشورهای عربی درحال برگشت به سوریه هستند که این مساله و پیروزی های حماس و حزب الله لبنان با حمایت های ایران اسلامی به وجود آمده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها