مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران:

آن‌هایی که خیابان را اجاره دادند را شناسایی کردیم

حمیدرضا تحصیلی (مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران) اظهار کرد: بخشی از دستفروشان مافیاهایی هستند که نباید باشند. بخشی از آنها توسط عده‌ای اجیر شده‌اند و متاسفانه تمام خیابان‌ها را اجاره داده‌اند که ما قطعا با این افراد برخورد قهری خواهیم کرد، چراکه آنان را شناسایی کرده‌ایم.

آن‌هایی که خیابان را اجاره دادند را شناسایی کردیم
کد خبر: 256040
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۰ ۰۸:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه لازم است برای دستفروشانی که واقعا نیازمندند و از اعضای مافیای دستفروشی نیستند، بازارچه‌های موقت راه‌اندازی شود، گفت: در تلاش هستیم که این بازارچه‌ها را تا پیش از عید راه‌اندازی کنیم.

دستفروشان شناسنامه‌دار می‌شوند

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران ادامه داد: اما از طرفی عده‌ای با کمال انسانیت و ضمن رعایت قوانین از طریق دستفروشی در حال کسب روزی حلال هستند و علت اینکه در این شغل فعال هستند، این است که مشکلات مالی دارند و ما این افراد را هم شناسایی کرده‌ایم و آمار آنان را داریم. معتقدیم برای این افراد باید مکان‌هایی تحت عنوان بازارچه‌های موقت فراهم کنیم تا طبق روالی مشخص و تحت نظر ما کار کنند، چراکه اگر یک دستفروش کالایی را بفروشد و ایرادی داشته باشد، شهروندان نمی‌دانند کجا باید مراجعه کنند تا کالا را پس دهند، اما وقتی ما دستفروشان را شناسنامه‌دار کنیم، خیال مشتری هم راحت خواهد بود. نقاطی را نزدیک به کلونی دستفروشان آماده کرده‌ایم و به زودی این افراد را به آنجا منتقل خواهیم کرد.

اختصاص مکان‌های ویژه برای دستفروشی

وی با بیان اینکه نقاطی را نزدیک به کلونی دستفروشان آماده کرده‌ایم، گفت: به زودی این افراد را به آن نقاط منتقل خواهیم کرد، به طور مثال چهارراه ولیعصر ابتدای خیابان سرمد و روبه‌روی تالار وحدت یکی از نقاطی است که برای این کار در نظر گرفته‌ایم، قسمت شمال غربی چهارراه ولیعصر هم محل دیگری است که انتخاب کرده‌ایم. همچنین تصمیم داریم خیابان فخر رازی را بسته و ورود و خروج خودرو را در آن متوقف کنیم تا تحت عنوان خیابان هنر بتوانیم کتابفروشان را در آن ساماندهی کنیم. امیدواریم با همکاری مناطق شهرداری تهران بتوانیم این کار را انجام دهیم.

خودسوزی هماهنگ‌شده دستفروشان!

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در ادامه اظهار کرد: همانگونه که گفتم عده‌ای از دستفروشان مافیا هستند و قدرت و پول دارند؛ این افراد در سال‌های گذشته توانسته‌اند بازار قدرت و حاشیه امنی را برای خود فراهم کنند، از همین رو باید اقدامی‌ علیه آنان انجام دهیم.

دستفروشی که واقعا نیازمند است خود را آتش نمی‌زند؛ قطعا اعضای مافیا به صورت هماهنگ‌شده خود را آتش می‌زنند، این افراد این کار را می‌کنند تا شهرداری را به عقب‌نشینی وادارند.

وی با اشاره به خودسوزی برخی دستفروشان گفت: دستفروشی که واقعا نیازمند است خود را آتش نمی‌زند؛ قطعا اعضای مافیا به صورت هماهنگ‌شده خود را آتش می‌زنند، این افراد این کار را می‌کنند تا شهرداری را به عقب‌نشینی وادارند.

او با بیان اینکه مردم باید آگاه در این زمینه باشند، گفت: مشکلی با دستفروشان نیازمند نداریم و حتما به آنان کمک خواهیم کرد. افرادی که جو ایجاد می‌کنند یا خود را آتش می‌زنند، عضو مافیایی هستند که می‌خواهند ما را به عقب برانند و ما هرگز با این افراد کنار نخواهیم آمد.

تحصیلی تاکید کرد: همین چند روز پیش معاون خدمات شهری شهرداری به ما دستور دادند، کارگروهی برای دستفروشان تشکیل دهیم. ما این کارگروه را تشکیل داده‌ایم که در آن نماینده پلیس و اماکن نیز عضو هستند. همچنین در حال آماده‌سازی طرحی هستیم تا آن را به شورای تامین ببریم. معتقدیم اگر بخواهیم به مساله دستفروشان ورود کنیم، قطعا تبعات آن زیاد است و باید همه دستگاه‌ها با ما همراه باشند.

دستفروشان در بازارچه‌های موقت قطعا باید هزینه میز، چادر و ... را بپردازند، اما ما اصلا نگاه اقتصادی به این موضوع نداریم و به هیچ عنوان قرار نیست، دستفروشان در بازارچه‌های موقت اجاره پرداخت کنند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با بیان اینکه در حال هماهنگ‌سازی برای ایجاد بازارچه‌های موقت برای دستفروشان تا قبل از عید هستیم، گفت: از آنجا که قرار است یک پیمانکار طرف حساب ما باشد، دستفروشان در بازارچه‌های موقت قطعا باید هزینه میز، چادر و ... را بپردازند، اما ما اصلا نگاه اقتصادی به این موضوع نداریم و به هیچ عنوان قرار نیست، دستفروشان در بازارچه‌های موقت اجاره پرداخت کنند.

خیلی‌ها به ما می‌گویند، اجاره غرفه‌ها پایین است!

وی در پاسخ به این سوال که چرا اجاره غرفه در بازارچه‌های فصلی که از سوی شهرداری و با واسطه پیمانکاران در سطح شهر ایجاد می‌شوند به حدی بالاست که غرفه‌داران به سود نمی‌رسند، گفت: ما هیچ عددی به پیمانکاران اعلام نمی‌کنیم؛ البته روی قیمت‌هایی که پیمانکاران مشخص می‌کنند نظارت می‌کنیم، اما هیچ شکایتی از سوی غرفه‌داران مبنی بر بالا بودن بهای اجاره نداشته‌ایم. اتفاقا خیلی‌ها به ما می‌گویند، اجاره این غرفه‌ها پایین است!

هیچ شکایتی از سوی غرفه‌داران مبنی بر بالا بودن بهای اجاره نداشته‌ایم. اتفاقا خیلی‌ها به ما می‌گویند، اجاره این غرفه‌ها پایین است!

تحصیلی در پاسخ به این سوال که آیا اجاره 1/5 میلیون تومان برای 10 روز از نظر شما کم است؟ گفت: بستگی دارد که غرفه‌ها در کدام نقاط برپا شده و چه کالایی در آنها به فروش می‌رسد. به طور کلی با ایجاد بازارچه‌های فصلی در پیاده‌روها مخالفت دارم، چراکه پیاده‌رو متعلق به مردم است و ما نباید با ایجاد غرفه مانع استفاده آنان از پیاده‌رو شویم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها