فولادگر مطرح کرد:

70 درصد از نقدینگی در اختیار یک درصد از جامعه

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید70 درصد از نقدینگی حدود یک و هفت تریلیون تومانی موجود در جامعه صرفا در اختیار یک درصد از جامعه است که جذب آن به سمت بورس نفت نیازمند اعتمادسازی است.

70 درصد از نقدینگی در اختیار یک درصد از جامعه
کد خبر: 256464
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۱ ۰۸:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| حمیدرضا فولادگر با بیان اینکه فروش نفت از طریق بورس نیازمند ایجاد ثبات در این عرصه و اعتمادسازی در میان سرمایه‌داران است چراکه با این کار می‌توان موجب جذب نقدینگی‌ها و سرمایه‌های سرگردان به سمت بورس شد، گفت: طبق گزارش‌های مرکز پژوهش‌های مجلس، 70درصد از نقدینگیِ حدود یک و هفت تریلیون تومانی موجود در جامعه صرفا در اختیار یک درصد از جامعه است که این مسئله می‌تواند تهدید و فرصت به صورت توامان باشد.

جذب سرمایه یک درصد از جامعه به سمت بورس نفت چه راهکارهایی دارد؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید راهکارهایی اندیشیده شود که این یک درصد از جامعه منافع خود را در سرمایه‌گذاری بورس نفت تشخیص دهند و ایجاد مشوق‌ها و معافیت‌های مالی نمونه‌ای از این راهکارها به شمار می‌آیند.

ایجاد تورم‌پرفشار به دلیل رهایی نقدینگی‌ها در سطح جامعه/جذب سرمایه به بورس بهخروج از رکود اقتصادی کمک می کند

وی در حالی که معتقد است با ایجاد شرایط فوق بورس نفت به‌عنوان یک بازار سرمایه جایگاه اصلی خود را پیدا خواهد کرد و در ادامه می‌تواند از تورم افسارگسیخته و رکود اقتصادی جلوگیری کند، اظهار کرد: جذب سرمایه به بورس دو خاصیت به همراه دارد، ابتدا اینکه می‌تواند کشور را از رکود اقتصادی خارج کرده و سپس به دلیل قرار گرفتن سرمایه‌ها در مسیر تولید بساط دلال‌بازی‌ها را جمع کند.

فولادگر تاکید کرد: به‌یقین جذب سرمایه‌های سرگردان به بورس نفت از تورم‌پرفشار جلوگیری خواهد کرد.

کمک به فروش نفت از طریق بورس نفت با معافیت مالیاتی و برنامه‌های تشویقی مالی

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44مجلس در حالی که معتقد استمعافیت مالیاتی و هر نوع برنامه تشویقی مالی می‌تواند به تحقق فروش نفت از طریق بورس کمک شایانی کند، گفت: دولت باید از تمام تجار و سرمایه‌داران داخلی و خارجی علاقه‌مند به تجارت نفت دعوت به عمل آورد.

چگونه تحریم‌های نفتی را دور زد؟

به اعتقاد این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می‌توان با همراهی بانک مرکزی، بورس، مجموعه‌های تحت پوشش وزارت نفت و بخش خصوصی تحریم‌های نفتی را دور زد، گفت: با این کار می‌توان مانع از تحقق آرزوی آمریکایی‌ها مبنی بر رساندن میزان فروش نفت ایران به صفر شد و روز به روز راه‌های جدیدتری برای صادرات نفت خام کشف کرد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها