کد خبر: 257113
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۳ ۱۶:۱۱:۰۰
| |

گزارش ویدئویی اعتمادآنلاین از زمزمه‌های دوباره برای اعمال محدودیت بیشتر در فضای مجازی؛

اینستاگرام در آستانه فیلترینگ

سرپرست معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور خبر از صدور حکم قضایی برای فیلتر اینستاگرام داده و گفته که دستگاه قضایی می‌تواند به صورت یک طرفه در این زمینه اقدام کند.

حجم ویدیو: 6.09M | مدت زمان ویدیو: 00:03:25 دانلود ویدیو
کد خبر: 257113
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۳ ۱۶:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| الهه محمدی: نه تلگرام رفع فیلتر شد نه توییتر و حالا خبرها درباره فیلترینگ اینستاگرام رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفته. چند روز پیش بود که احمد سالک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد قرار بوده اینستاگرام تا آخر آذرماه فیلتر شود اما این اتفاق نیفتاده.


این درحالی است که جاویدنیا سرپرست معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور خبر از صدور حکم قضایی برای فیلتر اینستاگرام داده و گفته که دستگاه قضایی می‌تواند به صورت یک طرفه در این زمینه اقدام کند.


بعد از انتشار این خبر بود که محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت گفت که مردم باید بدانند فردای فیلترینگ اینستاگرام چه اتفاقی می‌افتد.


اما محمد کاظمی، عضو ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» گفته که این کارگروه مدت‌هاست جلسه تشکیل نداده و البته ممکن است مرجع قضایی برای فیلترینگ اینستاگرام مستقل عمل کند.


این خبرها درباره فیلترینگ اینستاگرام درحالی شنیده می‌شود که از چند روز پیش پیامک‌های تهدیدآمیز به نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس برای فیلترینگ اینستاگرام شروع شده است.


محمدعلی وکیلی با اشاره به این موج پیامکی به نمایندگان به «اعتمادآنلاین» می‌گوید که این پیامک‌ها سازماندهی شده است.


محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی هم در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» ، با انتقاد از بحث‌های مطروحه پیرامون فیلترینگ اینستاگرام، گفت که با فیلتر کردن موافق نیست و راهکار منع جواب نمی‌دهد.


فشارها برای فیلتر کردن اینستاگرام درحالی ادامه دارد که چند روز پیش حمیدرضا ضیایی‌پرور مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که 40 تا 45 میلیون نفر از تلگرام استفاده می‌کنند و در واقع رسانه ملی ایران تلگرام است.


اظهاراتی که نشان می‌دهد فیلترینگ تلگرام ناکام بوده و احتمالا فیلترینگ اینستاگرام هم همین سرنوشت را داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها