فرار 2500 روهینجایی دیگر از تازه‌ترین موج درگیری‌ها در استان راخین میانمار

به گزارش سازمان ملل حدود 2500 نفر دیگر از مسلمانان روهینجا به دنبال درگیری‌های نظامی از استان راخین میانمار فرار کرده‌اند.

فرار 2500 روهینجایی دیگر از تازه‌ترین موج درگیری‌ها در استان راخین میانمار
کد خبر: 257206
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۳ ۱۰:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فرحان حق، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: این مسلمانان روهینجا مجبور شدند به خاطر درگیری میان شبه نظامیان آراکان و ارتش میانمار که از ماه گذشته آغاز شده از استان راخین فرار کنند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وی گفت: تیمی از سازمان ملل برای انجام تحقیقات و ارزیابی نیازهای مسلمانان روهینجا به این منطقه اعزام شده است.

مسلمانان روهینجا که از سوی سازمان ملل به عنوان مردمی که در جهان بیشترین آزار و اذیت را تجربه کرده‌اند، توصیف شده‌اند از سال 2012 میلادی که صدها تن در جریان خشونت‌های جمعی کشته شدند با نگرانی‌های شدیدی نسبت به انجام حملات ارتش میانمار علیه این اقلیت مواجهند.

سازمان ملل تجاوزهای گروهی، کشتارهای مسلمانان روهینجایی از جمله نوزادان و کودکان، ضرب و شتم‌های شدید و ناپدید شدن‌ها به دست نیروهای دولتی میانمار را ثبت کرده است. بازرسان سازمان ملل در گزارشی اعلام کردند، چنین خشونت‌هایی برابر با جنایت علیه بشریت است.

براساس گزارش آژانس تحولات بین‌المللی اونتاریو ، از 25 اوت سال 2017 میلادی نزدیک به 24 هزار مسلمانان روهینجایی توسط نیروهای دولت میانمار کشته شده‌اند.

به گفته‌ عفو بین‌الملل، بیش از 750 هزار آواره روهینجایی که اکثر آنها زنان و کودکان هستند به دنبال حملات و سرکوب‌های ارتش میانمار علیه این اقلیت مسلمان از میانمار فرار کرده و به بنگلادش پناه بردند.

ماه گذشته میلادی مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه‌ای را تصحیح کرد و در آن خشونت‌های کنونی علیه مسلمانان روهینجا را «نسل کشی» خواند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها