کد خبر: 258263
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۶ ۱۰:۵۱:۰۰
| |

در نشست خبری سریال «مینو» مطرح شد

چرا حجاب زنان در «مینو» محدودیت کمتری داشت؟

کارگردان سریال «مینو» درباره کاهش محدودیت‌ها برای حجاب برخی کاراکترهای زن در این سریال، اظهار کرد: طبیعتا تصویر واقعی‌تر از مردم برای مخاطب باورپذیرتر است؛ به شخصه دوست ندارم با خطوط قرمزی که برخی از آنها وجود ندارد، خودم را محدود کنم‌.

چرا حجاب زنان در «مینو» محدودیت کمتری داشت؟
کد خبر: 258263
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۶ ۱۰:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| نشست خبری سریال «مینو» که این شب‌ها از شبکه یک سیما راهی آنتن می‌شود، با حضور امیر پوروزیری (کارگردان)، مهدی همایون‌فر (تهیه‌کننده)، آرش خلاق‌دوست (مدیر تصویربرداری) و عباس غزالی، مهدیه نساج و سلمان فرخنده (بازیگران سریال) امروز (16 دی ماه) در سازمان رسانه‌ای اوج برگزار شد.

پوروزیری که با سریال «مینو» نخستین تجربه کارگردانی سریال را ثبت کرد، ساخت سریال دفاع مقدسی را سخت برشمرد و اظهار کرد: اولین تجربه کارگردانی سریال، برایم تجربه بسیار جالبی بود. با توجه به سابقه تولید مستندی که داشتیم، طرح اولیه «مینو» هم بیشتر شبیه یک مستند بود. با آقای همایون‌فر به این نتیجه رسیدیم که این طرح می‌تواند در بستر یک داستان عاشقانه و با حضور خانواده‌ها و آدم‌های معمولی ساخته شود که کمتر به آنها در تاریخ جنگ پرداخته شده است.

او ادامه داد: در میان افراد معمولی دوران جنگ قهرمان‌های زیادی وجود داشت، اما اسمشان جایی شنیده نشده است. در کل می‌توان گفت که روایت یک شهر جنگی که مردم آن می‌خواهند عشق و زندگی‌شان را حفظ کنند از علل اصلی ساخت این داستان بود.

این کارگردان همچنین درباره علت تغییر نام سریال از «آشوب» به «مینو» و حساسیت‌های احتمالی برای نام مینو، توضیح داد: سریال دیگری به نام «آشوب» ساخته شد که ما تصمیم گرفتیم اسم سریال را عوض کنیم. همچنین به نظر می‌رسد از دوره‌ای اسم زن در سریال‌های سازمان ممنوع شد، ولی مخالفتی با نامی که ما انتخاب کردیم، صورت نگرفت.

پوروزیری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا حجاب بازیگران زن در این سریال با محدودیت‌های کمتری مواجه بوده است، گفت: طبیعتا تصویر واقعی‌تر از مردم برای مخاطب باورپذیرتر است. دوست داشتم بازیگران ما با همان حجابی که پشت صحنه داشتند، جلوی دوربین بازی کنند. به شخصه دوست ندارم با خطوط قرمزی که برخی از آنها وجود ندارد خودم را محدود کنم‌. با این کار نشان دادیم برخی از این خطوط بیشتر فرضی هستند تا قرمز. همچنین حرمت موی سفید خانم معصومی خیلی ارزشمندتر از این است که بخواهیم درباره آن سخن بگوییم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها