عباس غزالی بازیگر سینما و تلویزیون:

سریال «ممنوعه» به دنبال جذابیت کاذب است

عباس غزالی بازیگر سینما و تلویزیون درباره اینکه چرا نقش پیشنهاد شده در سریال «ممنوعه» را نپذیرفت، گفت: احساس کردم با تبلیغات زودتر از موعد، قصد ساختن یک جذابیت کاذب برای مخاطب را دارند.

سریال «ممنوعه» به دنبال جذابیت کاذب است
کد خبر: 258935
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۸ ۱۱:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نمایش‌خانگی این روزها شاهد رفت و آمدهای سریال‌هایی است که گاهی با محتوای ناملموس اجتماعی نه تنها مخاطب را از فضای جامعه ایرانی با اصالت جدا می‌کند بلکه به سمت سبک‌ زندگی غربی و پیام‌های غیراخلاقی سوق می‌دهد. یکی از این سریال‌ها، «ممنوعه» است که از ابتدای راه با حاشیه‌ها و مشکلاتی همراه بود. عباس غزالی بازیگر سینما و تلویزیون که این روزها سریال «مینو» را روی آنتن شبکه یک سیما دارد در واکنش به اینکه در رسانه‌ها مطرح شده بود که بازی در سریال «ممنوعه» را نپذیرفت، گفت: یادم هست با من تماس گرفتند من برای کار خودم خیلی ارزش قائل هستم و برای مخاطب صد برابر بیشتر؛ چون اعتقاد دارم یک هنرمند دیده نمی‌شود مگر اینکه مخاطب او را ببیند. من مدیون نگاه مخاطب هستم ما برای کار خودمان ارزش قائل بشویم، تماشاگر هم برای کار ما ارزش قائل می‌شود. ما مخاطب زیرک و دقیقی داریم و نباید سر او کلاه بگذاریم و کار هنرمند فریب دادن نیست. در واقع ما بایددر خدمت مردم باشیم.

او تأکید کرد: پیشنهادی که به من دادند مثل کارهای دیگر برای من فیلمنامه و کار مقدس است. یادم میآید من از آنها خواستم فیلمنامه برایم بفرستند و تلفنی و خطی درباره فیلمنامه و کاراکترم صحبت کردند که این کاراکتر این طور می‌شود و به اینجا می‌رسد. گفتم بسیار عالی اما اغنا نشدم و باید فیلمنامه را مطالعه کنم. باید جایگاه دیالوگ نویسی را در فیلمنامه ببینم و بدانم داستان این سریال از کجا شروع و کجا به پایان می‌رسد. ببینم چطور میتوانم با این داستان و فیلمنامه همزادپنداری کنم. همه این نکات همیشه برایم مهم بوده و هست. یک جوابی گرفتم از کارگردان که خیلی برایم جای تعجب داشت.کارگردان «ممنوعه» به من گفت بیا سر صحنه متوجه می شوی که کار چه فضایی دارد؟! من هم گفتم بله می‌دانم که در حال ساخت یک مجموعه هستید. اما از شما می‌خواهم فیلمنامه را ارسال کنید، بخوانم کاملاً در جریان قرار می‌گیرم که کار چه فضایی دارد. این اصول برخورد منِ بازیگر و کارگردان و عوامل کارهاست.

سناریوی پشت‌پرده «سریال ممنوعه» برای تخریب فرهنگ و باور ایرانی


غزالی با اشاره به اینکه خواستند چند کلیپ تبلیغاتی بسازند در صورتیکه هنوز کاری شروع نشده بود، خاطرنشان کرد: کارگردان «ممنوعه» گفت ما داریم چند تا کلیپ میسازیم و این را در فضای مجازی منتشر میکنیم بسیار جذاب و به شدت مورد استقبال قرار گرفته است. گفتم این کار خوبی است و میتواند در ادامه کار و برای تبلیغات اتفاق بیفتد. اما من فیلمنامه میخواهم و دوستان یا متوجه نشدند و یا به آنها برخورد. من اعتقادم این است که یک مجموعه باید فیلمنامه داشته باشد، کاراکترها در جریان شروع و پایان داستان قرار بگیرند و کاراکترها شخصیت‌پردازی شده باشد؛ اصطلاحاً همه چیز رنگ خوش را پیدا کند. اصلاً درست آن این است که فیلمنامه خوانده شود و بعد درباره پذیرش بازی تصمیم گرفته شود. یا بازیگر می‌پذیرد یا نمی‌پذیرد! اینکه قبل از آن کار ساخته بشود یکسری پلانهایی بگیریم در فضای مجازی به صورت کلیپ پخش کنیم که اصلاً ربطی هم به قصه نداشته باشد من به غیر از اینکه فکر کنم فقط داریم یک جذابیت کاذب برای مخاطب اینجاد میکنیم و او را فریب میدهیم نکته دیگری به ذهنم نرسید.


وی افزود: احساس کردم که با این گروه نمیتوانم کار کنم و الان هم واقعا کار را ندیدم و از کیفیت کار بی‌اطلاعم ولی اصولاً مورد مشابه این نوع کارها که فیلمنامه سه قسمت آماده بوده و به من پیشنهاد شده و من چون نمی‌دانستم چگونه فیلم آغاز می‌شود و در چه مسیری به پایان می‌رسد، نپذیرفتم زیاد داشتیم و کماکان پای حرفم هستم که فیلمنامه آماده نباشد کاری را نمی‌پذیرم. حالا هر نوع استدلال و اظهارنظری که می‌خواهند بیاورند که من گزیده کار شده‌ام. امیدوارم همین‌طور با این روند اصولی به کار خودم ادامه بدهم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها