غلامعلی رجایی، مشاور اسبق مرحوم هاشمی‌رفسنجانی:

تخریب‌کنندگان هاشمی به فکر درمان خودشان باشند/ مستند «هاشمی، زنده است» سیاه‌نمایی بود

مشاور مرحوم هاشمی رفسنجانی با اشاره به مستند «هاشمی زنده است»، گفت: اخیرا فیلمی از زندگی ایشان ساختند در کمال بی‌انصافی آمدند یک چیز کلی از زندگی ایشان گفتند و دولت سازندگی را تخریب کردند. در این مستند کلا سیاه‌نمایی صورت گرفته است.

تخریب‌کنندگان هاشمی به فکر درمان خودشان باشند/ مستند «هاشمی، زنده است» سیاه‌نمایی بود
کد خبر: 259742
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۱ ۰۹:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامعلی رجایی با اشاره به دومین سالگرد رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و تاثیر فقدان ایشان بر کشور گفت: برخی از شخصیت‌هایی که در جمهوری اسلامی ایران وجود دارند جزء موسسیس و بنیان‌گذاران جمهوری اسلامی ایران هستند. آیت الله هاشمی از ابتدا در کنار امام و نهضت حضور داشتند که از قدیمی‌ترین یاران بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران بودند.

مشاور نخستین رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: فقدان این چهره‌های موسس و یاران قدیمی به راحتی جبران پذیر نیست. سال 27 آیت الله هاشمی به قم آمدند و با امام آشنا شدند و تا واپسین لحظات عمر ایشان درکنارشان بودند؛ بنابراین فقدان ایشان با چهره‌هایی که در دهه های 30 و 40 به امام وصل شدند متفاوت است.

مشاور آیت الله هاشمی تاکید کرد: شما صحنه‌ای را در انقلاب اسلامی نمی‌بینید که آیت الله هاشمی در آن حضور نداشته باشد، ایشان چه در تحقق اهداف امام در داخل و چه در هماهنگی‌های با کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی نقش بسزایی داشتند. بعداز پیروزی انقلاب آیت الله هاشمی جز در قوه قضائیه در تمامی ارکان قدرت بودند و جبهه 8 ساله جنگ را از طرف امام اداره کردند که دفاع مقدس ما برگی درخشان از زندگی ایشان و جمهوری اسلامی ایران است.

رجایی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران جزء معدود جنگ‌هایی در صد سال اخیر است که ذره‌ای از خاک یک کشور به دست دشمن نیفتاد. مطلقاً از خاک مقدس ایران به نفع دشمن مصادره نشده است و چیزی در دست دشمن نماند و نیست و این به دلیل وجود چهره‌ای مانند هاشمی بود به طوری که نمی‌توان تاریخ این چندین دهه را بدون ذکر نام ایشان نوشت.

وی با بیان این که ایشان در دهه پایانی عمر خودش با پشتبانی از دولت تدبیر و امید و مجلس فعلی نقش آفرینی دیگری را ایفا کرد، گفت: اراده ها معطوف بر این بود که نقش آفرینی‌های ایشان خیلی دیده نشود و به سر انجام نرسد. حتما به یاد دارید از حضورش به تعبیر خودش که پاسخ به خواست مردم بود جلوگیری کردند اما بعد از دولتی حمایت کرد که در حال حاضر بر سر کار است.

مشاور اولین رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه فقدان آیت الله هاشمی به عنوان پشتوانه دولت و مردم قاعدتا جبران ناپذیر است، بیان کرد: این فقدان را یک نفر نمی‌تواند پر کند و یک جریان می‌تواند نقش‌آفرینی داشته باشد و به هر حال آقای هاشمی دارای 6 تا 7 دهه تجربه سرشار و ذی قیمت بودند که آن را در اختیار مردم قرار دادند.

وی ادامه داد: من به عنوان دستیار و مشاور ایشان دیدم که چهره‌های شاخص جهانی مایل و علاقمند بودند از این تجارب استفاده کنند. بارها شاهد بودم که بزرگان سیاست در جهان چه در عرصه پارلمان و چه دولت از ایشان در مورد تروریسم بین‌الملل سوال می‌کردند و ازشان راه حل می‌خواستند. لذا برای بازکردن گره‌های کوری در منطقه ایجاد شده بود بحث‌هایی در مورد عراق، شام و سوریه از ایشان که اندوخته فروانی در این خصوص داشتند مطرح می‌کردند.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه به چه علت به رغم گذشت دوسال از رحلت رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنان تهمت‌ها و تخریب‌ها علیه ایشان ادامه دارد، گفت: آقای هاشمی یک شخصیت استثنایی است که برخی از نبودنش هم واهمه دارند. خوشبختانه باید گفت که هاشمی به یک جریان و مکتب تبدیل شده است. مرحوم هاشمی از روی آموزه‌های قرآنی مردم را به اعتدال دعوت می‌کردند و مشاهده هم کردیم که از افراط و تفریط چه ضربه‌هایی در این چهل سال انقلاب خوردیم. بنابراین کسانی امروز می‌خواهند با بعضی از عقده‌گشایی‌ها شخصیت هاشمی را محکوم کنند.

رجایی با اشاره به مستند هاشمی زنده است گفت: اخیرا فیلمی از زندگی ایشان ساختند در کمال بی‌انصافی آمدند یک چیز کلی از زندگی ایشان گفتند و دولت سازندگی را تخریب کردند. به نظر من عناصر دولت سازندگی باید به حرف بیایند و بگوید آموزش عالی، مخابرات، آموزش و پروش چه تغییراتی کرده است؟ در این مستند کلا سیاه‌نمایی صورت گرفته است و اینطور گفته می‌شود که دولت ایشان از ابتدا اشرافی بوده است و مجلس و رهبری روی آن نظارتی نداشته‌اند. دولتی که فقیر را فقیرتر و غنی را غنی‌تر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم کسانی که بعد از مرگ ایشان هم دست از این کارها برنمی‌دارند به فکر درمان خودشان باشند، زیرا هاشمی و امثال وی یک فرصت بود که هنوز وجود دارد، چرا کسانی که نعمت خدا و سرمایه معنوی این ملت هستند نادیده می‌گیرند. اهداف سیاسی پائینی پشت قضیه است که طبیعتا به نظر من عقده گشایی خودشان است زیرا این‌ها با حمایت هاشمی دولت از دست دادند و مجلس از دست دلواپسان خارج شد برای همین دست به چنین کارهای می‌زنند.

رجایی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که فقدان آیت الله هاشمی چه تاثیری روی انتخابات مجلس سال آینده خواهد داشت، بیان کرد: قطعا فقدان آیت الله هاشمی بی تاثیر نیست به هر حال دیدگاه ایشان ترویج مکتب اعتدال و پرهیز از افراط و تفریط بوده است.امروز کشور ما نیاز به هر دو دیدگاه دارد و آقای هاشمی این را در کابینه شان اجرایی کردند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها