تبریزی کارگردان سینما و تلویزیون:

پردیس شهرزاد به خاطر تئاتر «گذر لوطی هاشم» تعطیل شد

حسین تبریزی کارگردان سینما و تلویزیون که نمایش «گذر لوطی هاشم» را به‌عنوان اولین تجربه تئاتری‌اش شش شب در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه برد و با تعطیلی موقت این تماشاخانه روبرو شد، می‌گوید این اتفاق باعث شد فضای تئاتر را بهتر بشناسد.

پردیس شهرزاد به خاطر تئاتر «گذر لوطی هاشم» تعطیل شد
کد خبر: 260079
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۲ ۰۹:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| در خلاصه داستان نمایش «گذر لوطی هاشم» به نویسندگی ابوالفضل حاجی‌علی‌خانی و کارگردانی حسین تبریزی آمده است: این نمایش یک روایت عاشقانه است که در اوایل دوره پهلوی اول می‌گذرد و داستان عشق لیلا را روایت می‌کند. او 10 سال چشم انتظار پسرعمویش نادر است که تحصیلاتش را در فرنگ به پایان رسانده. با برگشتن نادر به ایران، فرخ، لوطی اول پایتخت که در غیاب نادر چندین نوبه از لیلا خواستگاری کرده بود، باعث بروز مشکلاتی می‌شود.

حسین تبریزی «گذر لوطی هاشم» را یک تئاتر سنتی ایرانی خواند و گفت: این اثر یک ملودرام عاشقانه است که در دوره پهلوی اول سپری می‌شود.

او با بیان اینکه «نثر زیبایی که آقای ابوالفضل حاجی‌خانی در متن به کار برده بود من را خیلی جذب کرد» گفت: هنگامی که برای اولین تجربه کارگردانی‌ام در تئاتر سراغ این نمایشنامه رفتم، خیلی از دوستانم گفتند کار سنگینی را انتخاب کرده‌ای. اما در اجرا احساس می‌کنم با عواملی که در کنارم هستند و تمام تلاش‌شان را کردند اتفاق خوبی رقم خورد.

این کارگردان سینما و تلویزیون با اینکه نخستین تجربه او در مدیوم تئاتر تنها به شش اجرا منجر و با تعطیلی موقت پردیس تئاتر شهرزاد مواجه شده است، گفت: کلا قرار بود سی شب اجرا داشته باشیم که تنها توانستیم حدود شش شب روی صحنه برویم؛ اما خوشبختانه مدیریت سالن همکاری خوبی با ما داشته و وعده داده‌اند با بازگشایی دوباره سالن بتوانیم اجراها را از سر بگیریم.

تبریزی با بیان اینکه هم‌زمان شدن این اتفاق با اولین حضورش در تئاتر باعث شد فضای تئاتر را بهتر بشناسد، تجربه این شش شب اجرا را بسیار جذاب و دل‌نشین توصیف کرد و اظهار امیدواری کرد بتواند پس از «گذر لوطی هاشم» تئاتر را در سبک‌ و سیاق‌های دیگر هم ادامه دهد.

او هم‌چنین با اشاره به انتخاب بازیگران این نمایش، اغلب آنها را از خانواده تئاتر خواند و گفت: در گذر لوطی هاشم تنها از حضور یکی دو نفر از دوستان بازیگر حوزه تصویر استفاده کردم؛ مثل آقای سیاوش خیرابی و خانم فقیهه سلطانی؛ هرچند که خانم سلطانی و آقای شهرام عبدلی باوجود بازی در سینما و تلویزیون، در تئاتر بیشتر سبقه دارند. در کنار آنها، مابقی دوستان همه از بازیگران تئاتر هستند.

«گذر لوطی هاشم» نمایشی به نویسندگی ابوالفضل حاجی‌علی‌خانی و کارگردانی حسین تبریزی است که شهرام عبدلی، فقیهه سلطانی، سیاوش خیرابی، زهرا جهرمی، محمدرضا ژاله، جواد پورزند، علی‌رضا ناصحی، علی موسویان، افشین غیاثی، حامد بیسادی، علی بنائی، پیمان صحرایی، مجتبی قریشی و فرشاد قهرمانیان در آن ایفای نقش می‌کنند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها