برلین:

در صورت خروج آمریکا از افغانستان، ما هم عقب‌نشینی می‌کنیم

وزیر دفاع آلمان اعلام کرد که اگر ترامپ تصمیم خود برای خروج نیروهایش از افغانستان را اجرایی کند، ما هم از این کشور عقب‌نشینی می‌کنیم.

در صورت خروج آمریکا از افغانستان، ما هم عقب‌نشینی می‌کنیم
کد خبر: 262220
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۸ ۱۰:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| وزیر دفاع آلمان در سخنانی تصریح کرد که ارتش آلمان هم در صورت عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان از این کشورخارج می‌شود. البته وی در این‌باره به آمریکا هشدار داد.

وی همچنین تصریح کرد که در صورت بازگشت کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان همچنین ارتش آلمان هم به عملیات خود در این کشور خاتمه می‌دهد.

وزیر دفاع آلمان تصریح کرد که ارتش آلمان هرگز به تنهایی اقدام نمی‌کند، بلکه تنها در ائتلاف‌ها و اتحادها حضور دارد. پس ما مشترکا به افغانستان وارد شدیم و مشترکا خارج می‌شویم. این شعار هنوز هم اعتبار دارد. این مسئله برای ایتالیا و همچنین انگلیس و همچنین برای ما هم اعتبار دارد.

وی در عین حال درباره بازگشت نیروهای آمریکایی از افغانستان که «دونالد ترامپ» اخیرا تصمیماتش در این‌باره را اعلام کرده است هشدار داد. «فون در لاین» تصریح کرد که دولت افغانستان هنوز به تنهایی قادر نیست امنیت در این کشور را تضمین کند.

آلمان حدود 150 نیرو را بخصوص در شمال افغانستان مستقر کرده است. آمریکا هم با حدود 14 هزار نیرو در این کشور حضور دارد. در ماه دسامبر محافل دولتی در واشنگن خبر دادند که ترامپ بیش از 5 هزار نیروی خود را از افغانستان خارج می‌کند.

نیروهای آمریکایی در نوامبر سال 2001 به افغانستان هجوم آوردند. بهانه این اقدام آمریکا حملات تروریستی 11 سپتامبر بود. از آن زمان بیش از 2400 نیروی آمریکایی و چندین هزار غیرنظامی در جریان جنگ افغانستان کشته شده اند. آمریکا بیش از 900 میلیارد دلار در این جنگ هزینه کرده است. طالبان در حال حاضر حدود نیمی از این کشور را تحت کنترل داشته و قدرتمندتر از قبل شده است. در ماه‌های گذشته تلاش‌های جدیدی برای مذاکرات صلح با طالبان وجود داشته است.

در این میان اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان بازگشت نیروهای آمریکایی از کشورش را خطری برای شرایط امنیتی در افغانستان نمی‌بیند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها