امانوئل ماکرون اواخر ژانویه به مصر سفر می‌کند

رئیس‌جمهوری فرانسه تماس تلفنی با رئیس‌جمهور مصر برقرار کرد که دو طرف در جریان این تماس به بررسی شماری از موضوعات مهم و مشترک، روابط دوجانبه و همچنین تقویت آن در تمامی زمینه‌ها و نیز  آخرین تحولات منطقه پرداختند. این در حالی است که "عبدالفتاح سیسی"، رئیس جمهوری مصر همچنین با "برونو لومر"، وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه در قاهره دیدار کرد. این دیدار در چارچوب مقدمه‌چینی برای سفر "امانوئل ماکرون"، رئیس جمهوری فرانسه به قاهره در اواخر ژانویه صورت گرفت.

امانوئل ماکرون اواخر ژانویه به مصر سفر می‌کند
کد خبر: 263453
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۱ ۱۴:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| رئیس‌جمهوری فرانسه تماس تلفنی با رئیس‌جمهور مصر برقرار کرد. همچنین رئیس‌جمهور مصر در جریان دیدار با وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه در قاهره تاکید کرد: مصر خواهان یک جهش کیفی در روابط با پاریس است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک،"عبدالفتاح سیسی"، رئیس جمهوری مصر با "برونو لومر"، وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه در قاهره دیدار کرد.

رئیس‌جمهور مصر نسبت به تداوم همکاری مشترک کشورش با فرانسه به منظور تحقق جهش کیفی در روابط دوجانبه و توسعه آن ابراز امیدواری کرد.

سیسی در جریان این دیدار بر اهمیت رایزنی میان دو کشور درخصوص پرونده‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مختلف و در رأس آن بحران‌های کنونی خاورمیانه تأکید کرد.

طبق گزارش رسانه‌های رسمی، این دیدار در چارچوب مقدمه‌چینی برای سفر "امانوئل ماکرون"، رئیس جمهوری فرانسه به قاهره در اواخر ژانویه صورت گرفت.

در همین راستا، "بسام راضی"، سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر گفت: لومر در جریان این دیدار بر تقویت روابط کشورش با مصر، ثبات در منطقه، تمایل کشورش به حمایت از این روابط دوجانبه و توسعه آن در زمینه‌های مختلف تأکید کرد.

سخنگوی رسمی مصر تصریح کرد که رئیس‌جمهوری مصر بر اهمیت روابط کشورش با فرانسه تأکید و نسبت به ادامه همکاری مشترک در مرحله آتی به منظور تحقق جهشی کیفی در این روابط و ارتقای آن در تمامی زمینه‌ها از جمله افزایش هماهنگی‌ها و رایزنی‌های بیشتر میان دو کشور درخصوص پرونده‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی مهم و مشترک به خاطر رویارویی با چالش‌های کنونی در این خصوص و در رأس آن بحران‌های کنونی خاورمیانه و پیامدهای آن ابراز امیدواری کرد.

بسام راضی همچنین گفت: سیسی و لومر در جریان این دیدار به بررسی پاره‌ای از پرونده‌های مرتبط با روابط دوجانبه و راه‌های افزایش همکاری دو کشور به ویژه در بخش‌های سلامت و انرژی، حمل و نقل و لجستیک و همچنین به بررسی امکان تقویت شراکت و همکاری میان فرانسه و قاره آفریقا پرداختند.

در همین راستا، وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: دیدار و رایزنی با رئیس جمهوری مصر "سازنده" بود و روابط اقتصادیمان را به زودی با شرکای اقتصادی تقویت خواهیم کرد. سفر به مصر با هدف مقدمه‌چینی برای سفر رئیس جمهور فرانسه به قاهره و پیشبرد روابط اقتصادی صورت گرفت.

از سوی دیگر، رئیس جمهوری فرانسه تماس تلفنی با همتای مصری خود برقرار کرد.

دو طرف در جریان این تماس به بررسی شماری از موضوعات مهم و مشترک، روابط دوجانبه و همچنین تقویت آن در تمامی زمینه‌ها و نیز آخرین تحولات منطقه پرداختند.

ماکرون در این گفت‌وگوی تلفنی بر تمایل کشورش برای تقویت همکاری و روابط با مصر به ویژه در سایه نقش مهم و محوری قاهره در تحکیم پایه‌های امنیت و ثبات در خاورمیانه و منطقه مدیترانه تاکید کرد.

در همین راستا، رئیس جمهوری مصر نسبت به تقویت همکاری دوجانبه و تداوم آن در زمینه‌های مختلف که منافع مشترک ملت دو کشور را دربرداشته باشد، ابراز امیدواری کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها