مسعود عالی‌پور، وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» پاسخ می‌دهد:

آیا در صورتی که گواهی انحصار وراثت اخذ نشود توافق برای تقسیم ارث امکان‌پذیر است؟

1- برای دریافت گواهی انحصار وراثت باید به چه مرجعی مراجعه کرد؟ 2- در صورتی که گواهی انحصار وراثت اخذ نشود آیا وراث می‌توانند توافقی برای تقسیم ارث اقدام کنند؟

آیا در صورتی که گواهی انحصار وراثت اخذ نشود توافق برای تقسیم ارث امکان‌پذیر است؟
کد خبر: 263962
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۴ ۱۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ میراندا مهدوی: پایگاه خبری «اعتمادآنلاین» در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن همچنین ارایه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات با تجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ می‌دهد.

شما می‌توانید سوالات و مشکلات حقوقی خود را از طریق تلگرام به آی‌دی @Modiretemad با ما در میان بگذارید، مشاوران حقوقی ما در «اعتمادآنلاین» پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

پرسش مخاطبان اعتمادآنلاین: 1- برای دریافت گواهی انحصار وراثت باید به چه مرجعی مراجعه کرد؟ 2- در صورتی که گواهی انحصار وراثت اخذ نشود وراث می‌توانند توافقی برای تقسیم ارث اقدام کنند؟ 3- آیا مالیات بر ارث باید قبل از اخذ گواهی انحصار وراثت پرداخت شود؟ 4- در صورتی که یکی از اموال متوفی در معرفی اموال و گواهی انحصار وراثت قید نشود چه تبعاتی خواهد داشت؟

مسعود عالی‌پور، وکیل پایه یک دادگستری پاسخ می‌دهد: 1- مرجع صاحب صلاحیت برای صدور گواهی انحصار وراثت شورای حل اختلافی است که آخرین محل سکونت متوفی بوده است. 2- خیر، برای تقسیم و یا فروش و یا انتقال اموال حتما باید گواهی انحصار وراثت از شورای حل اختلاف گرفته و مالیات بر ارث نیز پرداخت شود. 3- خیر، ابتدا باید گواهی انحصار وراثت اخذ شود، سپس وراث فرصت دارند که برای پرداخت مالیات بر ارث اقدامات لازم را انجام دهند. 4- اولا آن اموال به صورت رسمی قابل خرید و فروش نخواهد بود، ثانیا وراث به پرداخت جریمه محکوم می‌شوند و مالیات آن نیز مطالبه خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها