خارج شدن تاکسیران‌ها از پوشش سازمان تأمین اجتماعی

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران با اشاره به حذف بند بیمه تاکسیرانان کشور از لایحه بودجه سال 98 اظهار کرد: خارج شدن تاکسیرانان از پوشش سازمان تأمین اجتماعی یک فاجعه اجتماعی است.

خارج شدن تاکسیران‌ها از پوشش سازمان تأمین اجتماعی
کد خبر: 264570
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۵ ۰۸:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران با اشاره به حذف بند بیمه تاکسیرانان کشور از لایحه بودجه سال 98 اظهار کرد: خارج شدن تاکسیرانان از پوشش سازمان تأمین اجتماعی یک فاجعه اجتماعی است.

وی با بیان اینکه در ابتدا وزارت کشور بیمه تاکسیرانان را در لایحه بودجه 98 درج کرده بود، اما سازمان برنامه و بودجه آن را حذف و سپس لایحه را به مجلس ارسال کرد، افزود: در حال حاضر 100 هزار تاکسیران در تهران و 400 هزار تاکسیران دیگر هم در سطح کشور وجود دارد که از مجلس می‌خواهم کمک کند تا این موضوع به لایحه بودجه 98 بازگردد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران گفت: با حذف این بند رانندگان مجبور خواهند شد که خودشان اقدام به بیمه کنند، در این صورت باید ماهانه 600 هزار تومان پول بیمه بدهند که این برای یک راننده امکان پذیر نیست.

قنادان با تأکید بر اینکه با این اقدام یکی از ضعیف‌ترین اقشار جامعه از پوشش بیمه خارج می‌شوند، تصریح کرد: وقتی بیمه حذف شود، تمام هزینه بیمه بر روی دوش رانندگان خواهد افتاد و از آنجایی که کرایه طبق مصوبه دولت بر مبنای تورم است، تاکسیرانان هم نخواهند توانست هزینه بیمه را از آن محل جبران کنند.




وی با اشاره به گفتگو‌هایی که با برخی از نمایندگان مجلس داشت، افزود: در گذشته به من گفته بودند که بیمه تاکسیرانان در لایحه بودجه 98 گنجانده می‌شود، اما من چند روز پیش متوجه شدم در لایحه‌ای که دولت به مجلس ارسال کرده، این بند حذف شده است و فشار وحشتناکی بر روی دوش تاکسیرانان وارد می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران گفت: طی توافقات ما با وزارت کشور، اعلام کرده بودیم با تمهیداتی که داریم دیگر نیازی به افزایش اعتبارات برای بیمه تاکسیران‌ها نیست و با همان اعتبارات سابق می‌توان آن‌ها را بیمه کرد، اما با این اتفاقی که افتاده یک چالش جدی خواهیم داشت و فشار مضاعفی بر دوش تاکسیران‌ها وارد خواهد شد.

قنادان گفت: بعد از اینکه موضوع را با نمایندگان مجلس در میان گذاشتم، آن‌ها هم توجه کردند و گفتند که در جلسات کمیسیون‌ها مقرر شده بود که سهم بیمه رانندگان تاکسی در بودجه 98 لحاظ شود، اما در لایحه‌ای که دولت به مجلس ارسال کرده است، این بند حذف شده و اکنون در حال پیگیری موضوع از کمسیون تلفیق بودجه هستیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران با بیان اینکه بیمه رانندگان تاکسی ذیل ردیف‌های هدفمندی یارانه‌ها بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر ردیف مربوطه حذف شده و این برای قشر اثرگذار و ضعیف تاکسیران سخت است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها