دیوارکشی ترامپ به جوایز اسکار هم رسید

بازیگر فیلم نامزد اسکار و مکزیکی «روما» اعلام کرد که تاکنون سه بار در خواست سفرش به آمریکا رد شده و به احتمال فراوان در مراسم اعطای جوایز اسکار نیز غایب خواهد بود.

دیوارکشی ترامپ به جوایز اسکار هم رسید
کد خبر: 264945
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۶ ۱۰:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| فیلم مکزیکی «روما» ساخته «آلفونسو کوارون» که مهم‌ترین فیلم فصل جوایز سینمایی امسال بوده، در 10 شاخه از اسکار 2019 نیز نامزد کسب جایزه است اما یکی از بازیگران این فیلم به نام «آنتونی گوئرا» در هیچ یک از رویدادهای خبری ویژه این فیلم حاضر نبوده چرا که سه بار درخواست وی برای اخذ ویزای سفر به آمریکا رد شده و وی به احتمال فراوان مراسم پایانی اسکار در تاریخ 24 فوریه را نیز از دست خواهد داد.

فیلم «روما» که تا حدودی بر اساس زندگی خود «کوارون» ساخته شده روایتگر داستان خدمتکار زنی است که در دهه 1970 میلادی در یک خانواده قشر متوسط در شهر مکزیکوسیتی استخدام می‌شود.

ابتدا این فیلم قرار بود در جشنواره کن 2018 رونمایی شود اما به سبب اختلافات میان جشنواره کن و کمپانی نتفلیکس در نهایت در جشنواره ونیز سال گذشته برای نخستین بار به روی پرده رفت و توانست جایزه شیر طلای بهترین فیلم را به خود اختصاص داد.

«آنتونی گوئرا » بازیگر این فیلم در گفتگو با نشریه مکزیکی «Quién» اظهار کرد در آخرین تلاشم برای گرفتن ویزای آمریکا، دعوت‌نامه‌ای از سوی تهیه‌کننده فیلم برای شرکت در نشست خبری فیلم در آمریکا به سفارت این کشور در مکزیک بردم اما این بار هم نتیجه نداد و سفارت حتی نمی‌خواهد نامه را بخواند.

عدم صدور روادید برای این بازیگر مکزیکی در حالی روی داده است که ترامپ در تلاش برای ایجاد دیوار مرزی میان آمریکا و کاناداست و برای تأمین مالی این پروژه با کنگره آمریکا وارد چالش شده است، موضوعی که به تعطیلی بخشی از دولت ترامپ نیز انجامیده است.

این اولین بار نیست بازتاب سیاست‌های مهاجرتی دولت آمریکا در جوایز سینمایی اسکار نیز مشاهده می‌شود. در سال 2017 نیز اصغر فرهادی کارگردان ایرانی فیلم «فروشنده» که در شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز سینمایی اسکار نامزد کسب جایزه بود در اعتراض به سیاست‌های خصمانه دولت ترامپ در اجرای قانون جلوگیری از ورود اتباع 7 کشور اسلامی به آمریکا، در مراسم اعطای جوایز اسکار حضور نیافت و در بیانیه‌ای اعلام کرد که" جدا کردن دنیا به دو قسمت ما و دشمن موجب ایجاد ترس می‌شود و توجیه فریبکارانه‌ای برای پسرفت و جنگ است. "

«فروشنده» در نهایت برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی سال شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها