وظیفه وزارت بهداشت در کنترل سگ‌های ولگرد چیست؟

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: وظیفه بهداشت محیط درباره سگ های بدون سرپرست در گذشته نظارت بر معدوم سازی، انتخاب محل دفن و تهیه سموم بود اما این روش منسوخ شده، اکنون وظیفه وزارت بهداشت در کمپ های نگهداری این سگ ها، کنترل بهداشت محیط است.

وظیفه وزارت بهداشت در کنترل سگ‌های ولگرد چیست؟
کد خبر: 265205
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۷ ۰۸:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محسن فرهادی معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره سگ های بدون سرپرست و نقش وزارت بهداشت در کنترل های بهداشتی در این زمینه افزود: فقط بخشی از این کار به وزارت بهداشت مربوط می شود. در گذشته از روش های معدوم سازی برای سگ های بدون سرپرست استفاده می شد اما اکنون از این روش ها استفاده نمی شود و منسوخ شده است.


وی بیان کرد: در شرایط فعلی فعالیت وزارت بهداشت در این زمینه سخت تر شده، اما نتیجه بهتری دارد. یکی از موارد مهم در این زمینه همکاری بین بخشی وزارت بهداشت، شهرداری ها، وزارت کشور و سازمان های دیگر است.


معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: در وضع فعلی وزارت کشور باید مکانی را به عنوان کمپ و اردوگاه برای این سگ ها فراهم کند. در این اردوگاه ها، دامپزشک مستقر است و سگ هایی را که زنده گیری شده اند معاینه می کند. اگر سگ ها مناسب سگ گله شدن یا تربیت شدن باشند، کارهایی در این رابطه انجام می شود و اگر مشکلی وجود داشته باشد، سگ ها عقیم می شوند.


فرهادی ادامه داد: کنترل بهداشتی کانون هایی که محل تجمع این سگ ها است، مثل مکان هایی که زباله پراکنده است نیز توسط همکاران بهداشت محیط انجام می شود، و نقش اصلی وزارت بهداشت در کمپ های نگهداری از این سگ ها رسیدگی به وضع بهداشتی است.


معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره همکاری بین بخشی در این زمینه گفت: در مجموع همکاری بین بخشی در این زمینه وجود دارد، اما به هر حال این کار نیازمند امکانات است. دستورالعمل این کار نیز به کمک مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ابلاغ شده است. با این حال زیاد شدن سگ های بدون سرپرست به علت عوامل محیطی است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها