کد خبر: 265933
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۹ ۰۹:۳۵:۰۰
| |

یک مقام انتظامی خبر داد:

کلاهبرداری اینترنتی با استفاده از اپلیکیشن‌های جعلی

رئیس پلیس فتای استان آذربایجان‌غربی گفت: فردی که با استفاده از اپلیکیشن جعلی اقدام به سرقت از حساب‌های بانکی می‌‌کرد، شناسایی و دستگیر شد بنابراین شهروندان بهتر است به هیچ عنوان از منابع ناشناس اقدام به تهیه اپلیکیشن نکنند و برای تهیه آن‌ها از سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر استفاده کنند .

کلاهبرداری اینترنتی با استفاده از اپلیکیشن‌های جعلی
کد خبر: 265933
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۹ ۰۹:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سرهنگ اکبر نصرتی رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌غربی گفت: فردی که با استفاده از اپلیکیشن جعلی اقدام به سرقت از حساب‌های بانکی می‌ کرد، شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌غربی در تشریح این خبر اظهار کرد: با مراجعه فردی مبنی بر اینکه از حساب بانکی وی مبالغی به صورت غیر مجاز برداشت شده است، موضوع مورد نظر در اسرع وقت مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با بررسی‌های به عمل آمده در جریان رسیدگی به موضوع، مشخص شد که کلاهبرداری‌ها از طریق فروش اپلیکیشن در شبکه اجتماعی تلگرام بوده است.

سرهنگ نصرتی افزود: با یک سری اقدامات فنی انجام شده فردی که با استفاده از فروش اپلیکیشن جعلی در تلگرام کاربران را برای واریز مبلغ در مقابل خرید اپلیکیشن به یک درگاه جعلی هدایت می کرد و در نتیجه اقدام به سرقت از حساب‌های بانکی آنان می کرد، مورد شناسایی قرار گرفت .

رئیس پلیس فتا استان آذرباییجان غربی از اعتراف متهم به جرم خود خبر داد و بیان کرد: اینگونه اپلیکیشن‌ها می‌توانند به عنوان باج افزار، بد افزار و ... عمل کنند. بنابراین شهروندان بهتر است به هیچ عنوان از منابع ناشناس اقدام به تهیه اپلیکیشن نکنند و برای تهیه آن‌ها از سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر استفاده کنند .

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اعتماد بی‌جا به تبلیغات در فضای مجازی زمینه‌ای برای گرفتاری‌های بعدی است، گفت: برخی از تبلیغات فروش اپلیکیشن، دامهایی از سوی کلاهبردارن برای سرقت از حساب‌های بانکی افراد است.

سرهنگ نصرتی در پایان گفت: شهروندان می توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک و غیرقانونی در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) به این پلیس اعلام کنند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها