کد خبر: 266378
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۰ ۱۴:۱۶:۰۰
| |

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور:

به واژه «ترخیص از بهزیستی» اعتقاد ندارم

حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به لزوم توجه به رشد و تکامل همه جانبه کودکان در برنامه ریزی‌های بهزیستی و ارتقای مداوم آن‌ها گفت: هیچ اعتقادی به واژه «ترخیص» ندارم و به نظر من این ادبیات باید تغییر کند.

به واژه «ترخیص از بهزیستی» اعتقاد ندارم
کد خبر: 266378
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۰ ۱۴:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| حبیب الله مسعودی فرید در دیدار با فرزندان نخبه سازمان گفت: همانطور که یک کودک از ابتدا تا انتها مورد حمایت خانواده خویش قرار می‌گیرد؛ لازم است حمایت‌های بهزیستی نیز در زمینه‌های اشتغال و مسکن برای فرزندان ادامه یابد.

حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در دیدار با فرزندان نخبه سازمان بهزیستی، گفت: 650 مرکز شبه خانواده در سراسر کشور وجود داردکه 10 هزار و 300 فرزند بهزیستی در آن حضور دارند. هدف و تلاش ما و همکارانمان این است که با یاری یکدیگر بتوانیم به مفهوم واقعی «شبه خانواده» در این مراکز دست یابیم، که متاسفانه در برخی موارد توفیق حاصل نشده است و هنوز راه زیادی در پیش داریم.

مسعودی فرید افزود: قوانین و آیین نامه‌های اخیر موفقیت‌های بسیار خوبی برای ما ایجاد کرده است و توانسته ایم تعداد فرزندان بیشتری را به خانواده‌های متقاضی واگذار نماییم. البته اعتقاد ما این است که سیاستگذاری‌های کلان بهزیستی، مشارکت خیرین و معرفی خانواده‌های متقاضی باید همگی بر اساس «مصلحت فرزندان» صورت گیرد.

وی با اشاره به لزوم توجه به رشد و تکامل همه جانبه کودکان در برنامه ریزی‌های بهزیستی و ارتقای مداوم آن‌ها گفت: یکی از دغدغه‌های شخصی من رسیدن فرزندان به سن 18 سالگی است. هیچ اعتقادی به واژه «ترخیص» ندارم و به نظر من این ادبیات باید تغییر کند. همانطور که یک کودک از ابتدا در خانواده حضور دارد و از حمایت خانواده برخوردار می‌شود، بهزیستی نیز باید حمایت‌های خود را در زمینه اشتغال و مسکن فرزندان ادامه دهد و با فرآیند توانمند سازی و ایجاد فضا‌هایی که منجر به کارآفرینی می‌شود، دراین زمینه گام برداریم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور افزود: منابع مالی مورد نیاز با ارتقای فرآیند‌ها در معاونت امور اجتماعی، خیرین و فرزندان افزایش می‌یابد، اما با همه این‌ها به حمایت‌های مالی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیاز داریم. هر چند که تا به امروز همکاری خوبی با ما داشته اند و شیب اعتبارات ما مطلوب است، اما با توجه به شرایط اقتصادی امروز کشور -که حتی کسب و کار‌های بسیار خوب و مطمئن ممکن است دچار چالش شوند- پاسخگوی تمامی نیاز‌های ما نیست.

محمد نفریه مدیر کل امور کودکان و نوجوانان نیز در این دیدار با اشاره به خلاء تشکل‌های مربوط به مراکز شبه خانواده و فرزندان بهزیستی، گفت: بر همین اساس تشکیل سه سازمان مردم نهاد در زمینه مذکور در دستور کار قرار گرفت که نخستین مجمع تشکیل شده است و تشکیل دو مجمع دیگر نیز در دست اقدام است.

وی افزود: دومین سازمان مردم نهاد، مجمعی است متشکل از تمامی مراکز خیریه‌ای که در امر «نگهداری فرزندان» به بهزیستی کمک می‌کنند و سومین آن‌ها نیز از خیرینی که در امر «فرزند خواندگی» به ما کمک می‌کنند؛ تشکیل می‌شود و با شکل گیری این مجامع بسیاری از مشکلات فرزندان با کمک خودشان حل و فصل می‌شود.

وی همچنین در خصوص همایش دوسالانه 110 فرزند موفق بهزیستی که سال گذشته در شیراز برگزار شد، گفت: انتخاب این فرزندان با سخت گیری زیاد و از بین صد‌ها و هزاران فرزند نخبه سازمان بهزیستی صورت گرفت و در سال آینده نیز این همایش برگزار می‌شود. سازمان بهزیستی از داشتن چنین فرزندانی به خود می‌بالد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها