کد خبر: 266389
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۰ ۱۴:۵۲:۴۴
| |

واکنش انجمن شرکت‌های هواپیمایی به تلاش دولت برای کاهش قیمت ها

وعده ارزان‌سازی بلیت هواپیما از جیب بخش خصوصی قانونی و شرعی نیست!

دبیرانجمن شرکت‌های هواپیمایی تاکید کرد که وعده ارزان‌سازی بلیت هواپیما از جیب بخش خصوصی که 70 درصد سهم حمل و نقل هوایی کشور را برعهده دارد قانونی و شرعی نیست.

وعده ارزان‌سازی بلیت هواپیما از جیب بخش خصوصی قانونی و شرعی نیست!
کد خبر: 266389
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۰ ۱۴:۵۲:۴۴

اعتمادآنلاین| مقصود اسعدی سامانی در ارتباط با مسائل مطرح شده مبنی بر اینکه دولت تلاش می‌کند هزینه بلیت هواپیما به وضع قبل بازگردد،گفت: نمی‌دانیم این ادعا چقدر صحت دارد؛ اما باید تاکید کرد که 70 درصد سهم جابه‌جایی حمل و نقل کشور برعهده بخش خصوصی است و وعده ارزان‌سازی از جیب بخش خصوصی نه قانونی و نه شرعی است.

وی ادامه داد: قیمت بلیت هواپیما از آذرماه سال جاری تغییری نداشته است و کف و سقف قیمت‌ها در مسیرهای مختلف توسط همه شرکت‌های هواپیمایی در سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام شده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در ادامه با بیان این‌که نه تنها در ایام تعطیلات 22 بهمن‌ماه بلکه در تعطیلات نوروز سال 1398 نیز تغییری در نرخ‌های بلیت هواپیما نخواهیم داشت، اظهار کرد: ممکن است در پیک سفرها، مسیرهای رفت ترافیک بیشتری داشته باشند و قیمت‌ها افزایش یابند اما این افزایش قیمت‌ها بالاتر از نرخ تعیین شده نیست و این در حالی است که مسیر برگشت همان پروازها با نرخ پایین‌تری عرضه می‌شود، بنابراین به هیچ وجه سقف قیمت بلیت شرکت‌های هواپیمایی بالاتر از سقف تعیین شده نیست.

اسعدی سامانی افزود: معمولاً در زمانی که ترافیک سفرها افزایش می‌یابد بالاترین کلاس نرخی ارائه می‌شود، اما مطمئن باشید که این ارقام بالاتر از مبالغ تعیین شده نیست و اگر سایت فروش دفاتر هواپیمایی نیز در این راستا تخلف کنند و بلیت‌هایی را با قیمت بالاتر به فروش برسانند، توسط دستگاه‌های ناظر با آن برخورد می‌شود.

اخیراً رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تلاش دولت برای برگشت هزینه بلیت هواپیما به وضعیت قبل خبر داد و اعلام کرد که با معاون‌اول رئیس‌جمهور مکاتبه داشتیم و وزیر راه نیز از گرانی بلیت هواپیما نگران است، زیرا دولت موافق گرانی بلیت هواپیما نیست. دوستان تلاش می‌کنند تا هزینه بلیت هواپیما به حالت قبل برگردد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها