کد خبر: 266862
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۲ ۱۴:۳۶:۰۰
| |

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران خبر داد:

آبگیری 6 هزار هکتار از تالاب بند علیخان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه هم اکنون حدود 6 هزار هکتار از این تالاب آبگیری شده است، گفت: این تالاب بهترین فرودگاه برای پرندگان آبزی و کنار آبزی است که می تواند یکی از مناسبترین زیستگاه های جانوری باشد. 

آبگیری 6 هزار هکتار از تالاب بند علیخان
کد خبر: 266862
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۲ ۱۴:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ کیومرث کلانتری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در آستانه فرا رسیدن 2فوریه روز جهانی تالاب ها ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران به همراه جمعی از مدیران و محیط بانان این اداره کل از تالاب بندعلیخان در جنوب ورامین و در حاشیه کویر بازدید کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در حاشیه این بازدید اظهار داشت: تالاب بندعلیخان یکی از اکوسیستم های بکر و ارزشمند شهرستان ورامین محسوب می شود که درحال حاضر آبگیری شده و حیات مجددی در آن جریان یافته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود 6 هزار هکتار از این تالاب آبگیری شده است، افزود: این تالاب بهترین فرودگاه برای پرندگان آبزی و کنار آبزی است که می تواند یکی از مناسبترین زیستگاه های جانوری باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه در روز تالابها باید به قدرو منزلت تالاب های کشور بخصوص تالاب های مستقر در میانه کشور و حواشی کویری توجه بیشتری داشته باشیم گفت: این امر باعث می شود که پایداری اکوسیستمی بیشتری در این مناطق و مناطق مرکزی کشور ایجاد گردد.

کلانتری ادامه داد: تالاب ها و کوه ها جزو مظلومترین اکوسیستم های کشور هستند که عمدتا مورد تعرض و تخریب قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه تالاب بندعلیخان درداخل منطقه حفاظت شده کویر استان تهران قرار گرفته و یکی از زیستگاه هایی است که از دست اندازی و تخریب مصون مانده است.

کلانتری در پایان با تاکید بر اینکه مشکل اصلی این تالاب کمبود اب و تامین حق آبه آن است اظهار امیدواری کرد تا با همکاری وزارت نیرو ، تامین حق آبه مناسب این تالاب و اکوسیستم ارزشمند که می تواند خدمات بسیار شایانی را برای کاربری های اطراف فراهم نماید ، به بهترین شکل محقق شود.

گفتنی است تالاب بند علیخان در جنوب ورامین و در حاشیه کویر قرار دارد که در سال های پیش محل زمستان گذرانی پرندگان بسیار زیادی بود که متاسفانه به دلیل تامین نشدن سهمیه آب از رودخانه شور و شیرین با مشکلات عدیده ای مواجه شده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها