کد خبر: 267540
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۴ ۱۵:۵۸:۰۰
| |

مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران خبر داد؛

صدور پروانه ساخت فضای تجاری برای ایثارگران شهرداری

رضا جلالی مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران از صدور پروانه ساخت 16 تا 20 متر فضای تجاری برای مجموعه ایثارگران شهرداری تهران خبر داد.

صدور پروانه ساخت فضای تجاری برای ایثارگران شهرداری
کد خبر: 267540
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۴ ۱۵:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| رضا جلالی در نشست خبری امروز یکشنبه در تشریح روند فعالیت اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران گفت: در حال حاضر در مجموعه شهرداری تهران 4503 ایثارگر داریم که از این تعداد 1100 نفر جانباز، 1075 نفر فرزند شهید، 60 نفر آزاده و 2268 نفر رزمنده هستند. وظیفه ما در اداره کل ایثارگران شهرداری تهران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. 4503 نفر ایثارگری که تحت پوشش این اداره کل هستند با خانواده‌هایشان جمعیتی حدود 500 هزار نفر را شامل می‌شوند.

وی افزود: من در مسئولیتم به هیچ عنوان افکار سیاسی را مداخله نداده‌ام. ظرف 45 هفته با خانواده‌های این افراد ارتباط داشته‌ایم و تقریباً هفته‌ای 100 ملاقات عمومی برگزار کرده‌ایم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در تشریح آنچه که در جهت تسهیل برای جانبازان و معلولین در سطح شهر تهران انجام شده است، افزود: از 150 ایستگاه مترو 81 ایستگاه برای معلولین و جانبازان مناسب سازی شده است. در جلسه‌ای که با مدیرعامل مترو با موضوع مناسب سازی مترو برای معلولین و جانبازان داشتیم تلاش بسیاری کردیم و خوشبختانه این روند در حال پیگیری است. البته باید در این خصوص منطقی برخورد کنیم. باید بدهی‌ها را در نظر بگیریم و منابع مالی موجود را هم مد نظر قرار دهیم و آنگاه با توجه به توانی که وجود دارد می‌توانیم در این حوزه انتظار داشته باشیم.

وی تاکید کرد: میراث بزرگی از گذشته در شهرداری تهران امروز تحویل مدیریت شهری جدید شده که 65 هزار میلیارد تومان بدهی به جا مانده است. پیمانکاران بدهکاری که در سطح برخی مناطق اگر بارش برفی داشته باشیم باید به این نکته توجه داشته باشیم که عملکرد مناسب آنها وابسته به این است که مطالبات قبلی خود را دریافت کرده باشند.

مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران در خصوص اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان در مجموعه شهرداری تهران گفت: تمامی جانبازان بالای 50 درصد و آزاده‌های بالای 30 ماه در بحث قانون مجلس معاف هستند و مابقی افراد برابر این قانون مرخص شده‌اند. به شکلی که جانبازی داشتیم که زیر 50 درصد بود و علی رغم نیاز شهرداری به تجربه ایشان بازنشسته شدند و از مجموعه خارج شدند.

وی تاکید کرد: البته جای این پرسش باقی است که چرا رسانه‌ها و افکار عمومی ما نسبت به خروج بازنشستگان سایر دستگاه‌ها همانند صدا و سیما پرسشگر نیستند به شکلی که گویا این قانون تنها برای خروج استانداران و پرسنل شهرداری نیاز بوده، ما به قانون احترام می‌گذاریم اما برابر همین قانون ایثارگران، کابینه دولت و نیروهای مسلح مستثنی شده‌اند.

جلالی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص حضور مقام معظم رهبری در مزار شهدا در هفته گذشته و اظهارات رهبری از یکسان‌سازی که در قبور شهدا انجام شده است، افزود: یکسان‌سازی که انجام شده بود شهرداری تهران در آن هیچ نقشی نداشته است. سنگ قبرهای متحد الشکلی که در تمامی قطعات شهدا در کشور مورد استفاده قرار گرفته توسط بنیاد شهید بوده که امیدواریم بنیاد شهید که متولی این کار است در این حوزه تجدید نظری داشته باشد.

وی ادامه داد: بهشت زهرا(س) تنها متولی حفظ فیزیکی قطعات شهدا است و مابقی مسائل بر عهده بنیاد شهید است و به تبع آن این سیاست بنیاد شهید بوده است و برای یکسان سازی قطعات شهدا مجموعه شهرداری تهران برنامه‌ای نداشته است.

وی در ادامه تاکید کرد: با تمامی خانواده شهدای آتش نشان دیدار داشتیم و باید در جلسات مشترکی از استفاده از سنگ قبرهای متحد الشکل جلوگیری کنیم و اجازه دهیم خانواده‌ها به سلیقه خود این کار را انجام دهند.

جلالی در خصوص پست‌های ستاره دار در مجموعه شهرداری تهران نیز گفت: 279 نفر، 16 سال پیش پست ستاره دار را دریافت کردند. به اعتقاد بنده یا باید از ابتدا این 279 نفر نیز پست ستاره دار نمی‌گرفتند یا باید این موضوع ادامه پیدا کند و امروز این کار دوباره انجام شود. جلسات مختلفی در این خصوص برگزار شده و سازمان بازرسی کل کشور برای عدم اجرای این موضوع باید توجیه منطقی خود را ارائه کند. بی تردید اداره کل ایثارگران و منابع انسانی و تشکیلات و بهبود روش‌ها باید سیاستی را اتخاذ کند که پست‌های ستاره دار بار دیگر برقرار شود.

مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران در خصوص راه اندازی مرکز مشاوره شمیم ایثار، گفت: قطعاً مظلوم‌ترین جانبازان در ایران جانبازان اعصاب و روان هستند. اگر به خانواده‌های اینها سری بزنید شرایط سختی که دارند را مشاهده می‌کنید. به این ترتیب ما وظیفه داریم به عنوان همراه و همیار به مدد جانبازان بشتابیم. 71 جانباز اعصاب و روان در تهران شناسایی و تحت پوشش قرار گرفتند.

وی درباره پرداخت حق بیمه تکمیلی جانبازان که در مقطعی قطع شد نیز گفت: در برهه‌ای پرداخت این حق بیمه توسط سازمان برنامه و بودجه قطع شد. کل اعتبار لازم برای پرداخت این حق بیمه‌ها در کشور معادل 12 میلیارد تومان برای نیمه دوم سال بوده است.

جلالی افزود: پس از قطع پرداخت این حق بیمه، ستادی در داخل مجموعه شهرداری برای جانبازان مجموعه شهرداری تشکیل دادیم و مقرر شد تمامی فاکتورها را خانواده‌های ایثارگر بر اساس تعرفه‌های بیمه دی به ما ارائه بدهند. برای این کار فراخوانی انجام دادیم و خانواده‌ها مدارک خود را ارائه کردند. کل این مبلغ از منابع داخلی خودمان پرداخت شد و خوشبختانه در 19 دی ماه مجلس مصوبه‌ای را اعلام کرد که برابر آن دولت موظف به پرداخت این حق بیمه شد و این مشکل خوشبختانه مرتفع شد.

وی در خصوص بودجه اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران نیز گفت: ما در حوزه ستادی تنها ساماندهی را انجام می‌دهیم و کل بودجه‌ای که از ستاد مرکزی به هر یک از مناطق 22 گانه تهران داده می‌شود معادل دو میلیون تومان است. البته در حوزه پشتیبانی اقداماتی را برای مناطق انجام می‌دهیم ولی به همه مناطق تاکید کرده‌ایم که در برنامه‌های خود از زیاده خواهی جلوگیری کنند.

مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران درباره ارائه سهمیه طرح ترافیک به جانبازان گفت: هر ساله 268 نفر مجوز سهمیه طرح ترافیک از سوی معاونت حمل و نقل به ما داده می‌شد که امسال 17 سهمیه از این تعداد کم شد و سهمیه به 251 نفر رسید. ما مقرر کردیم که برابر قانون جانبازان بالای 25 درصد از این سهمیه استفاده کنند. البته برای دادن این سهمیه‌ها شاخص‌هایی را تعیین کردیم و بر اساس آن سهمیه به جانبازان و ایثارگران تعلق گرفت.

وی افزود: برای دادن غرف بازرگانی به جانبازان و ایثارگران در مجموعه شهرداری تهران ضوابطی را مد نظر قرار دادیم. البته از 65 غرفه‌ای که برای این کار اختصاص پیدا کرده بود 20 غرفه را به دلیل قیمت بالا بازگرداندیم. چرا که برخی از این غرفه‌ها به عنوان غرفه‌های بنجل محسوب می‌شدند که در مزایده‌ها خواهانی نداشتند و برای واگذاری به ما داده شده بودند. ما تلاش کردیم که بر اساس شاخص‌هایی که تعیین شده این غرف واگذار شود تا عادلانه‌ترین توزیع را داشته باشیم. بی تردید منابع ما تنها برای ایثارگران شهرداری تهران است.

جلالی همچنین از واگذاری مجوز ساخت 16 تا 20 متر فضای تجاری برای ایثارگران شهرداری تهران خبر داد و افزود: به تمامی مناطق شهرداری تهران ابلاغ کردیم که در زمان صدور پروانه برای مجموعه ایثارگران هر یک از آنها می‌توانند 16 تا 20 متر بر اساس فضای مسکونی که دارند نسبت به ساخت فضای تجاری اقدام کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها