کد خبر: 267683
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۵ ۱۰:۰۹:۰۰
| |

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

30 میلیارد دلار برای اصلاح وضعیت زیستی عسلویه لازم است

عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: اصلاح شرایط فعلی عسلویه و نجات انسان‌ها و حیوانات در آن منطقه نیازمند هزینه‌ای 30 میلیارد دلاری است و کسی حاضر نیست سودآوری‌اش را رها کند و به فکر رعایت محیط زیست باشد.

30 میلیارد دلار برای اصلاح وضعیت زیستی عسلویه لازم است
کد خبر: 267683
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۵ ۱۰:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| عیسی کلانتری در نخستین نشست شورای ارزیابی محیط زیست منطقه آزاد چابهار گفت: طرح‌های توسعه‌ای چابهار براساس رعایت تمامی ضوابط، دستورالعمل‌ها و الزامات قانونی زیست‌محیطی اجرا شود تا بعدها ساکنان این منطقه با مشکلات مرگبار و خطرناک نظیر عسلویه مواجه نشوند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: برای اجرای یک طرح بزرگ نظیر پتروشیمی چابهار حتی اگر هزینه بیشتری در برداشته باشد باید مطالعات بلندمدت و هزینه‌های به موقع انجام و با شرایط و امکانات روز دنیا از هر گونه آلودگی‌ها و برهم زدن محیط زیست و حیات انسان و حیات وحش پرهیز شود.

معاون رئیس جمهوری در ادامه گفت: هیچ مجوزی در سرزمین اصلی برای صنایع آب بر نظیر پتروشیمی و فولاد داده نمی‌شود و تمام این طرح‌ها به طرف دریا هدایت شده‌اند و باید اولویت آنها حفظ محیط زیست باشد.

وی با بیان اینکه گاز وقتی به چابهار برسد این منطقه به قطب‌های اصلی پتروشیمی و فولاد کشور تبدیل می‌شود، خاطرنشان کرد: چابهار منطقه‌ای زیبا، آرام و امن برای سرمایه گذاری است و نباید این منطقه را برای مردم و گردشگران خطرآفرین کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از مسئولان چابهار خواست که با مطالعه دقیق و رعایت تمامی الزامات زیست محیطی نسبت به اجرای کارخانه‌های پتروشیمی و فولاد اقدام کنند تا شاهد نارضایتی مردم و کوچ اجباری آنان نباشیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها