سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه:

هر جامعه‌ای به وسعت اندیشه‌اش بزرگ می‌شود

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: واقعیت‌ها می‌گوید که دشمنان ما پوسیده‌اند، ناتوانی در عمل دشمن موج می‌زند اما در عملیات روانی همچنان خود را مهیب جلوه می‌دهد و مردم ایران به خوبی این فاصله را تشخیص داده اند.

هر جامعه‌ای به وسعت اندیشه‌اش بزرگ می‌شود
کد خبر: 268711
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۸ ۱۳:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| سردار حسین سلامی در مراسم گرامیداشت سالروز عملیات والفجر 8 در تبریز، با بیان این‌که پیروزی انقلاب اسلامی، تولد دوباره اسلام از افق این سرزمین بود، اظهار کرد: عملیات والفجر 8 یکی از پیچیده‌ترین عملیات‌های تاکتیکی و تکنیکی نه تنها در دوران دفاع مقدس بلکه جزو عملیات‌های پر رمز و راز تاریخ نبردهای جهان معاصر است.

وی با بیان اینکه عملیات والفجر 8 به دلیل عبور از یک رودخانه عمیق و عریض متصل به دریا دارای ویژگی‌های خاص بود، گفت: عملیات والفجر8 منجر به شکست سیاسی سنگین و شکست راهبردی عمیق دشمن شد. در این عملیات هم تفکر راهبردی و طراحی استراتژیک و هم چیرگی و تسلط تاکتیکی و فنی با هم ترکیب شده بود.

سلامی با بیان این‌که رعایت تمامی جنبه‌های اطلاعاتی، مهم‌ترین نکته در عملیات والفجر8 بود، گفت: علی‌رغم اشراف اطلاعاتی دشمن، به واسطه استفاده نیروهای ما از تمامی تدابیر و فنون غافلگیری، دشمن تا لحظه شروع عملیات نتوانست از آن باخبر شود و رعایت جنبه‌های حفاظت اطلاعات در این عملیات باعث پیروزی شد و به همین جهت 20 بهمن، به عنوان روز حفاظت اطلاعت در سپاه نامگذاری شد. جهل و حقارت پذیری چیزی است که یک جامعه را عقب‌مانده می‌کند. تحقیرشدگی، احساس حقارت و نبود اعتماد به نفس در کنار جهل دو عنصری هستند که یک کشور را حتی اگر دارای جغرافیای بزرگ و جمعیت بسیار باشد، عقب مانده و وابسته نگه می‌دارد.

وی با تاکید بر این‌که این عناصر مشخصه ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است، تشریح کرد: در سنت مستبدان و دیکتاتورها که وابسته استعمار هستند، استخفاف تحقیر کردن و پذیرش تحقیر برای یک ملت، سنت است. زیباترین و برجسته‌ترین لقبی که آمریکا به شاه ایران داده بود، "امریکن پوپت" یعنی عروسک آمریکایی بود که همانند این لقب را امروز به عربستان تحت عنوان "گاو شیرده" می‌دهند.

وی با بیان این‌که با پیروزی انقلاب شرایط بسیار فرق کرد و مشعل‌های آگاهی پیش روی ملت روشن شد، افزود: شاید بزرگترین دستاورد انقلاب همان اعاده عزت، نجات از تحقیر و ایجاد امکان تفکر بود. انقلاب به ملت اجازه داد آرزو کنند در حالی که قبل از انقلاب نمی‌توانستیم صاحب آرزوهای بزرگ باشیم، چرا که آنان نقاش آرزوها و اهداف ما بودند.

وی با بیان این‌که پیش از انقلاب ما به کارگزار استعمار تبدیل شده بودیم، افزود: زیباترین روح استقلال، اندیشه است و هر جامعه‌ای به وسعت اندیشه‌اش بزرگ می‌شود.بعد از پیروزی انقلاب، اسلام، جغرافیا، ملت و امام (ره) با هم گره خورده‌اند و در این شرایط است که قدرت تولید می‌شود. انقلاب بزرگترین ارمغان الهی به این جامعه بود که توانست آزادی از اسارت طاغوت و استقلال را به ارمغان بیاورد.

سلامی با بیان این‌که تمامی دستاوردهای انقلاب در فناوری‌ها، نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، ماهواره‌ها و… خلاصه نمی‌شود، افزود: بخش عظیم دستاوردهای انقلاب در استقلال اندیشه، به حاکمیت رسیدن اسلام، بیرون راندن قدرت‌های استعمارگر از سرنوشت مردم و به عزت رسیدن ملت و آزاد شدن آن‌ها بود.دشمن هنوز بر این باور است و درست هم می‌داند که اگر اجازه دهد این انقلاب، آرمان‌ها، اهداف و ارزش‌هایش به مدلی روی زمین تبدیل شود، تکثیر شده و به سرزمین‌های دیگر الهام‌بخشی می‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه بیان کرد: نبرد از همانجا آغاز شد که خواستیم ثابت کنیم می‌توانیم در عصر سلطه‌ی قدرت‌ها، در سایه اسلام به پیشرفت برسیم اما آنان می‌خواستند نگذارند و به همین جهت است که دشمن در تمامی عرصه‌های علمی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و… علیه ما می‌جنگد. پیشرفت علمی حق طبیعی بشری است. اما آنان در مقابل پیشرفت‌های علمی ما با مدل جنگ ایستاده و نه تنها تحریم علمی، بلکه دانشمندان ما را ترور فیزیکی می‌کنند. ما امروز نمی‌توانیم تصویر دانشمندان‌مان را نشان دهیم چراکه ممکن است آنان را ترور کنند. یعنی حاضر نیستند در علم پیشرفت کنیم چون می‌دانند وقتی اراده کنیم، می‌توانیم.

وی تاکید کرد: وقتی قدرت می‌سازیم، می‌گویند متوقف کنید و قدرت خود را کاهش دهید و اجازه دهید ما بر شما مسلط باشیم و هر زمان که خواستیم شما را تهدید و بمباران کنیم و شما نباید بتوانید جواب دهید؛ می‌گویند شما پیشرفت نکنید ما همه چیز به شما می‌دهیم، می‌خواهند صلاحیت ما را بگیرند و ما را بی هویت، نیازمند و فقیر کنند تا همیشه دستمان مقابلشان دراز باشد.می‌گویند اگر اسلام به حکومت برسد، دیگر ابرقدرتی به نام آمریکا وجود ندارد؛ چون آمریکا بر پایه نفت، بازار و سیطره امنیتی در این منطقه آمریکا شده است و بدون جهان اسلام هیچ قدرتی در جهان قدرت نیست.

وی با بیان این‌که تحریم و تهاجم فرهنگی علیه ما جهانی است، گفت: چقدر شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان به قلب جوانان حمله می‌کنند تا بذر تردید و بی‌اعتمادی را در قلب جوانان بنشانند. می‌خواهند بزرگترین افتخارات تاریخ ما و حتی دفاع مقدس را به سندهایی نفرت انگیز تبدیل کنند و کاری کنند که جوان ایرانی به هیج یک از عناصر شکوه تمدنش افتخار نکند و نگاهش به غرب باشد. غربی که خود در حال غروب، زوال و روبه موت است.

وی تاکید کرد: می‌دانند که اگر جهان اسلام را از دستشان بگیریم به خودی خودی همانند کوه یخ ذوب می‌شوند و این ذوب شدن را امروز می‌بینند که مشعل‌های گرمابخش، پیکره منجمد جهان اسلام را حرارت داده و روح جهاد علیه مستکبران را در این سرزمین‌ها جاری کرده است. امروز در تمامی عرصه‌ها صاحب قدرت هستیم و این دشمن ماست که امروز هر چه هزینه می‌کند جز به زوال قدرت نمی‌رسد. این مربوط به فلسفه سیاسی آمریکاست که شکست خورده است.

وی با بیان این‌که فلسفله سیاست آمریکا این است همه جهان را فقیر و تحقیر کند تا آمریکا رشد کند، افزود: اول بودن آمریکا، فلسفه سیاسی آمریکاست؛ یعنی غارت ثروت‌های دیگران به قیمت اول شدن آمریکا. معلوم است که این فلسفه، دشمن آفرین است نه قدرت ساز. آمریکا در فلسفه سیاسی خود در حال نزول بوده و دچار زوال سیاسی شده است و این موضوع ریشه‌دار بوده و معکوس پذیر نیست و محال است بتواند درمقابل روند نزول قدرت خود ایستادگی کند.

سلامی با تاکید بر این‌که امروز کار و هنر اصلی آمریکا این است که متحدان دیرین و سنتی خود را به دشمنان جدید تبدیل می‌کند، افزود: جنگ تجاری با چین، فاصله گرفتن ترکیه از آمریکا و… نمونه‌ای از آن است. با روسیه، ایران و همه جهان اسلام درگیر است. چنین کشوری که یک انزوا را بصورت تصاعدی و فزاینده تجربه می‌کند، دیگر نمی‌تواند تولید قدرت کند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان این‌که آمریکا در شرایطی قرار دارد که هر چه هزینه می‌کند قدرت کم‌تری تولید می‌کند، گفت: شاخص‌ها نیز این حقیقت را می‌نمایاند؛ وقتی هفت ترلیون دلار هزینه می‌کند و هیچ منفعتی نمی‌کند یعنی ساز و کار تبدیل هزینه به منفعت از بین رفته و این به معنی افول سیاسی است.

وی افزود: وقتی که 700 میلیارد دلار بودجه نظامی آمریکاست اما نمی‌تواند دیوار پنج میلیارد دلاری را تأمین بودجه کند و دولتش بیش از یک ماه تعطیل شده و مردمانش با بشقاب مقابل کاخ سفید جمع می‌شوند، یعنی این قدرت دچار چالش‌های اساسی است.

سلامی تاکید کرد: نظام ما با تمامی مشکلات که بخش مهمی از آن به تحریم‌ها ربطی ندارد، استوار ایستاده و اگر مدیریت جهادی و انقلابی جایگزین یک مدیریت ناقص قرار گیرد و سو مدیریت‌ها رفع شود، هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد. جنگ با آمریکا و متحدانش، با ایمان ممکن است و دشمنان فقط شکست خوردن را در مقابل ما آموخته‌اند. مطمئن هستیم که امسال هم مردم به دشمنان نشان خواهند داد که ایران همچنان سرافزار، قامت برافراشته و باشکوه از اهداف انقلابش دفاع می‌کند. جامعه‌ای که روحیه تعاون، تقوا و کمک به هم نوع و ایثار را داشته باشد، هرگز شکست نخواهد خورد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها