معاون اول رئیس جمهوری:

رابطه تهران و بغداد مستحکم و غیرقابل تخریب است

«اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری روابط ایران و عراق را مستحکم، عمیق و ریشه دار توصیف کرد و گفت: نماد روابط مستحکم دولت‌ها و ملت‌های ایران و عراق، جابجایی 7 میلیون زائر میان دو کشور ظرف مدت یک سال است و جابجایی این تعداد زائر در میان هیچ یک از کشورهای منطقه وجود ندارد.

رابطه تهران و بغداد مستحکم و غیرقابل تخریب است
کد خبر: 268798
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۸ ۱۹:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| «اسحاق جهانگیری» عصر امروز پنجشنبه در دیدار «لوی خطیب» وزیر برق عراق با ابراز خرسندی از اینکه روند سیاسی عراق به ثبات قابل قبولی رسیده است، گفت: دولت جدید عراق با اراده ملت این کشور شکل گرفته است و به فضل الهی، گروه تروریستی داعش در عراق در حال فروپاشی کامل است.


معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به تبادل هیات های مختلف میان تهران و بغداد و عزم جدی دو کشور برای توسعه مناسبات و رفع موانع پیش رو، افزود: دولت و ملت ایران در دوران بازسازی نیز در کنار دولت و ملت عراق خواهند بود.

وی با اشاره به سفر دکتر حسن روحانی به عراق در آینده نزدیک، گفت: این سفر برای کسانی که به دنبال تخریب رابطه تهران و بغداد هستند پیام روشنی دارد تا بدانند که رابطه ایران و عراق رابطه ای مستحکم است و خدشه ای به آن وارد نخواهد شد.


جهانگیری همچنین با اشاره به توانمندی های گسترده ایران در بخش های مختلف نظیر صنعت برق، آب و گاز، خاطرنشان کرد: تهران آمادگی دارد همکاری های خود را در تمامی زمینه های مورد علاقه طرفین با کشور عراق گسترش دهد و در این زمینه آماده ارتقای سطح همکاری ها به صورت دوجانبه و چندجانبه هستیم.


وی به سفر اخیر رئیس کل بانک مرکزی کشورمان به عراق اشاره و تصریح کرد: توافقات خوبی میان روسای بانک مرکزی دو کشور صورت گرفته و امیدوارم با توسعه همکاری های بانکی شاهد گسترش هرچه بیشتر مناسبات اقتصادی تهران - بغداد باشیم.


وزیر برق عراق نیز در این دیدار ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با اشاره به بازدیدهای خود از برخی توانمندی ها و دستاوردهای صنعتی ایران، گفت: پس از مشاهده پیشرفتهای جمهوری اسلامی ایران که قابل رقابت در سطح جهانی است، درک درستی از معنای تحریم های اقتصادی علیه ملت ایران پیدا کردم و متوجه شدم که تحریم های ایران در حقیقت تحریم کشورهای دیگر است تا نتوانند از دستاوردها و توانمندی های ایران بهره مند شوند.


لوی خطیب افزود: رسانه ها تلاش می کنند روابط و مناسبات تهران و بغداد را صرفا روابطی سیاسی و امنیتی جلوه دهند و ما علاقه مند هستیم که با مشارکت گسترده ایران در بازسازی عراق، رسانه ها به حقیقت روابط دو کشور پی ببرند.


وی افزود: عراق نمی خواهد که فقط کشوری مصرف کننده باشد و تمایل دارد از طریق مشارکت و استفاده از توانمندی ها و تجربیات جمهوری اسلامی ایران بتواند به کشوری تولیدکننده تبدیل شود و با ارتقای سطح همکاری های خود با ایران به همکاری های چند جانبه در سطح منطقه نائل شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها