کد خبر: 269456
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ ۱۲:۲۶:۳۹
| |

مصر:

نقش ترکیه در لیبی نگران‌کننده است

وزیر امور خارجه مصر در واکنش به بحران کشورش با قطر تاکید کرد که قاهره تنها در صورت تغییر ملموس در سیاست‌های قطر، روابط خود با این کشور را از سر خواهد گرفت.

نقش ترکیه در لیبی نگران‌کننده است
کد خبر: 269456
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ ۱۲:۲۶:۳۹

اعتمادآنلاین| «سامح شکری»، وزیر خارجه مصر در گفت‌وگو با شبکه‌های تلویزیونی «الحیاه» و «ON E» مصر درباره بحران چهارجانبه عربستان، امارات، مصر و بحرین با قطر عنوان داشت: موضع قاهره نسبت به این موضوع واضح و روشن است و ما تنها در صورتی روابط خود با قطر را از سر می‌گیریم که شاهد تغییر چشمگیر سیاست‌های این کشور باشیم تا سیاست دوحه آثار منفی برای مصر و ملت آن در پی نداشته باشد.

وی افزود: ایده مصالحه را از شرکایمان نشنیده‌ام و موضع‌گیری ما هماهنگ و ثابت است.

وزیر خارجه مصر درباره بحران لیبی نیز گفت: نقشی که ترکیه در برخی از کشورها از جمله در لیبی ایفا می‌کند، نگران‌کننده است و نمی‌پذیریم که به کشورهای آفریقایی دیگر نیز کشیده شود.

شکری تصریح کرد: آنچه در لیبی رخ می‌دهد تأثیر مستقیمی بر مصر دارد و برقراری امنیت در مرزهای دو کشور مستلزم تلاش و منابع زیادی است.

وی ادامه داد: ما خوب می‌دانیم که منافع‌مان چیست و توان دفاع از آن را نیز داریم و در عین حال تا زمانی که روابط با طرف‌های دیگر به طور مستقیم به ما آسیب نرساند، این روابط را مسدود نمی‌کنیم.

این مقام مصری همچنین به وجود طرف‌هایی اشاره کرد که در امور لیبی مداخله کرده و با فراهم کردن سلاح و منابع برای گروه‌های تروریستی از آنها حمایت می‌کنند.

وزیر خارجه مصر در پایان تاکید کرد: انگیزه‌های مصر نسبت به آفریقایی‌ها همیشه همراه با خیر و همکاری مشترک است. مصر یک صدا و یک جهت دارد و یکپارچگی و اتحاد آفریقایی‌ها راه را روی طمع‌های خارجی می‌بندد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها