سوال ملی‌پوش شمشیربازی ایران؛ پاداش بازی‌های آسیایی چه شد؟

ملی پوش شمشیربازی ایران معتقد است درخشش شمشیربازی در المپیک توکیو دور از دسترس نیست. او همچنین از نامه نوشتن به وزیر ورزش برای رفع مشکلات شمشیربازان خبر داد.

سوال ملی‌پوش شمشیربازی ایران؛ پاداش بازی‌های آسیایی چه شد؟
کد خبر: 269683
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۳ ۱۱:۵۵:۱۹

اعتمادآنلاین| ‌ علی پاکدامن درباره اینکه فکر می‌کند شمشیربازی بتواند در المپیک 2020 کار بزرگی انجام دهد، تصریح کرد: شمشیربازی اولین کار بزرگی که انجام داد توانست دو سهمیه المپیک 2016 را بگیرد و در المپیک ریو هم عابدینی کار بزرگی انجام داد. امیدوارم برای المپیک توکیو دو سهمیه ما به چهار سهمیه تبدیل شود و سهمیه تیمی را هم بگیریم و همچنین به جای یک درخشش، تمام شمشیربازان ما هم در تیمی و هم در انفرادی بدرخشند. فکر می‌کنم این دور از دسترس نباشد و فقط نیاز به تمرکز دارد و اینکه روند خوبی که داریم را ادامه دهیم.

او با اشاره به اینکه شمشیربازان سعی می‌کنند وارد حاشیه نشوند، تاکید کرد: وقتی وارد حاشیه شویم از کارمان دور می شویم. تمام بچه‌های تیم می‌دانیم که چه چیزی می‌خواهیم. شاید هم در خودمان هزار مشکل داشته باشیم اما سعی می‌کنیم خودمان همه را رفع و رجوع کنیم و تنها روی تمریناتمان تمرکز کنیم. 5-6 سال است که همین تیم هستیم و با هم پیشرفت کرده‌ایم به طوری که از 23 دنیا به رده پنجم دنیا آمده‌ایم و فکر می‌کنم بهتر هم می‌توانیم شویم. البته من باید از آقای باقرزاده، پیمان فخری و همسرم تشکر کنم.

او درباره ی عملکرد خود در جام جهانی شمشیربازی اسلحه سابر لهستان و نتایج ضعیف ایران بیان کرد: قبل از جام جهانی لهستان تمرینات پرفشاری داشتیم و در واقع بدن‌های ما در فاز بدنسازی بود. تمرکزمان را روی مسابقات کسب سهمیه المپیک گذاشتیم و به همین دلیل در جام جهانی نتوانستیم آن طور که باید امتیازات لازم را جمع کنیم اما در مسابقات کسب سهمیه المپیک جبران خواهیم کرد.

پاکدامن در مورد اینکه داشتن سالن و ماساژور به عنوان مهمترین نیازهای شمشیربازی در راه کسب سهمیه المپیک در جلسه ستاد عالی بازی‌ها عنوان شده است، نیز گفت: بحث سالن یک درخواست کلان است که 4-5 سال است همه این درخواست را داریم. به هر حال اکثر رشته‌ها برای خودسالن تخصصی دارند مثل خانه تکواندو، خانه اسکیت، خانه گلف اما شمشیربازی که قبل و بعد از انقلاب مدال آور بوده سالن تخصصی ندارد و سالن آن را به کشتی داده‌اند که الان خانه شماره دو کشتی شده است. در آن سالن زیر پارکت‌ها را نگاه کنید قرقره‌هایی هستند و نمونه این سالن در فرانسه ساخته شده که در سال حداقل 5 مسابقه بین المللی را برگزار می‌کند آن وقت ما سالن شمشیربازی را به کشتی داده‌ایم تا محل تمرین شود.

او افزود: کشتی ورزش اول کشور است و پنج سالن دیگر برایش بسازند اما چرا سالن تخصصی ما را به آن داده‌اند. الان سالنی که در نظام آباد به ما داده شده اصلاً به کار ما نمی‌آید. ما سالنی در شهرک غرب و یا نیاوران می‌خواهیم چون به هر حال آن سمت‌ها بیشتر به شمشیربازی گرایش دارند.

ملی پوش شمشیربازی ایران با اشاره به نداشتن ماساژور نیز تصریح کرد: خودمان را با آمریکا، فرانسه یا ایتالیا مقایسه نمی‌کنم اما حتی تیم‌های گرجستان، رومانی و بلاروس هم ماساژور دارند. در زمان مسابقه ما خودمان پاهایمان را ماساژ می‌دهیم و یا از لحاظ روانی روی خودمان کار می‌کنیم که الان درد پا، گردن و کتفمان از بین می‌رود.

پاکدامن در پاسخ به این پرسش که فکر نمی‌کند باید تمام امکانات فراهم باشد تا ورزشکار حرفه‌ای نخواهد در مورد حداقل امکانات اولیه دغدغه‌ای داشته باشد، تاکید کرد: من اصلاً نمی‌خواستم در این مورد صحبت کنم. ماساژور و فیزیوتراپ داشتن پایه کار است و برای اینکه ورزشکار قهرمان شود باید امکانات را در اختیار داشته باشد اما ما هیچ چیزی به ورزشکار نمی‌دهیم و بعد می‌گوئیم مدال بگیر.

ملی پوش شمشیربازی ایران در مورد پاداش خود در بازی‌های آسیایی 2018 تاکید کرد: من تنها کسی بودم که در شمشیربازی بازی‌های آسیایی 2018، دو مدال گرفتم و روز مسابقه من حتی رئیس فدراسیون ووشو و خانم فرامرزیان معاون مالی اداری وزیر هم حضور داشتند و بازی‌های من را دیدند. من از آقایان سالطانی فر و داورزنی در خواست دارم در بحث پاداش در حق من اجحاف نشود. در واقع 40 سکه برنز انفرادی خودم را بگیرم و برای تیمی هم همان 40 سکه را دریافت کنم. به هر حال کسب سهمیه المپیک را پیش رو دارم و این باعث می‌شود انگیزه بگیرم. من به وزیر هم نامه نوشتم که در این مورد به من کمک کنند.

او ادامه داد: استان تهران هم قرار بود بعد از بازی‌های آسیایی پاداش بدهد اما من، سعید مولایی، سجاد گنج زاده چند نفری که مدال گرفتیم هاج و واج ماندیم که که پس پاداش بازی‌های آسیایی چه شد. استان‌های دیگر پاداش بازی‌های آسیایی را به ورزشکاران خود دادند و حتی دارند کمک هزینه المپیک را می‌دهند. البته آقای گل محمدی اعلام کرد استاندار عوض شده است امیدوارم این خبر به گوش استاندار جدید برسد که ورزشکاران سرمایه‌های استان تهران هستند و از آنها حمایت کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها