کد خبر: 269888
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۴ ۰۹:۰۹:۱۸
| |

از فروریدن ۹۸؛

محیط‌بانان از خدمات بنیاد شهید بهره‌مند می‌شوند

فرمانده یگان اداره حفاظت از محیط زیست استان همدان از بهره‌مندی محیط‌بانان جانباز و خانواده شهدا از خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد.

محیط‌بانان از خدمات بنیاد شهید بهره‌مند می‌شوند
کد خبر: 269888
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۴ ۰۹:۰۹:۱۸

اعتمادآنلاین| ‌ ‌جواد نوری‌اظهر با بیان اینکه به لحاظ اداری محیط بانی یک شغل کشوری است، مطرح کرد: به لحاظ کاری محیط‌بانان یک نیروی شبه نظامی هستند اما بر اساس قوانین استخدامی کشور آنان هیچ‌گاه اجازه دریافت خدمات و مزایای نیروهای نظامی را ندارند.

وی با اشاره به وجود دستورالعمل تشکیل یگان حفاظت از محیط زیست توسط نیروهای مسلح، گفت: یگان حفاظت از محیط‌زیست قدیمی ترین سازمان غیر نظامی کشور بوده که با عنوان یک نیروی کشوری مشغول فعالیت به شیوه نیروهای لشکری است.

وی ادامه داد: از این رو بر اساس این دستورالعمل از فروردین ماه سال‌جاری محیط‌بانان در صورت هرگونه جراحت و یا شهید شدن در زمان انجام ماموریت، آنان و یا خانوادهایشان زیر نظر بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار می‌گیرند.

نوری اظهر در تشریح پیوستن محیط‌بانان محیط زیست به بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به بند 3 ماده 10 دستورالعمل تشکیل یگان حفاظت از محیط زیست، تصریح کرد: کارکنان یگان در صورتی که به سبب اجرای مأموریت و انجام وظایف محوله در اثر بروز حوادث و سوانح کشته، مجروح یا مصدوم گردند؛ در چارچوب آیین‌نامه مصادیق شهادت و ایثارگری و قوانین و مقررات حاکم بر ناجا تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار می‌گیرند.

فرمانده یگان اداره حفاظت از محیط زیست استان همدان با بیان اینکه در ابتدا بنیاد شهید و امورایثارگران مخالف خدمات رسانی به محیط‌بانان بوده است، اظهار کرد: این بنیاد با توجیه غیرنظامی بودن سازمان محیط‌زیست از خدمات رسانی به محیط‌بانان امتناء می‌ورزید اما اکنون این مشکل رفع شده است.

نوری اظهر اجرایی شدن دستورالعمل جدید یگان حفاظت از محیط‌زیست را نیازمند زمانی طولانی دانست و افزود: هنوز این دستورالعمل به طور کامل اجرایی نشده است.

وی با اشاره به عدم بهره‌مندی محیط‌بانان از مزایای نیروهای کشوری، عنوان کرد: براساس ماده 68 خدمات کشوری، ادارات مربوطه از برخی مزایا بهره‌مند می‌شوند این درحالیست که سازمان محیط‌زیست هیچ‌گاه از این مزایا بهره‌ای نبرده و همواره جزء حداقل ها حساب می‌شود.

نوری اظهر از استخدام سالی 300 محیط‌بان در کل کشور خبر داد و گفت: 17 اسفند سال‌جاری آزمون استخدامی محیط زیست با مدیریت جهاددانشگاهی در سراسر کشور برگزار می‌شود؛ با استخدام سالی 300 محیط بان در کشور، شاهد افزایش 50 درصدی محیط‌بانان تا 2 سال دیگر هستیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها