کد خبر: 271367
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۹ ۰۹:۱۶:۰۰
| |

گزارش ویدیویی اعتمادآنلاین از کشتار سگ‌ها در هشتگرد؛

وقتی سیانور، آخرین غذای زندگی سگ‌ها می‌شود

پس از ساخت چند پناهگاه و اختصاص بودجه برای حیوانات خیابانی به نظر می‌رسید، متولین امر دیگر دست به کشتار سگ‌ها نزنند اما گزارش‌های مردمی از کشتن سگ‌ها در هشتگرد کرج توسط شهردرای با سیانور خبر می‌دهد.

حجم ویدیو: 9.48M | مدت زمان ویدیو: 00:03:37 دانلود ویدیو
کد خبر: 271367
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۹ ۰۹:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ در حالی که شهرداری‌ها بودجه مشخصی در زمینه عقیم‌سازی و نگهداری از سگ‌های خیابانی دریافت می‌کنند اما هنوز هم حامیان حقوق حیوانات گزارش‌های مختلفی از سگ‌کشی در شهرهای مختلف ارائه می‌دهند. هشتگرد کرج، یکی از همان شهرهاست؛ جایی که گفته می‌شود سگ‌ها در آن با سیانور هلاک می‌شوند.

چندین سال بود که سگ‌های ولگرد توسط واحد امحای سگ شهرداری هشتگرد از بین می‌رفتند. اقدامی که علاوه بر از بین بردن یک موجود زنده، تبعاتی همچون جمع‌آوری لاشه سگ‌ها، فرار سگ‌های زخمی شده و در معرض دید قرارگرفتن آن‌ها با وضعیت نامناسب را به دنبال داشت.

در همان ایام یعنی سال 86، انجمن دوستداران حیوانات شهر هشتگرد برای جلوگیری از آثار منفی اجرای این طرح با هدف حمایت از حیوانات، پناهگاهی برای جمع‌آوری و نگهداری سگ‌های ولگرد ایجاد کرد. به نظر می‌رسید این کار آینده کم‌خطرتری برای حیوانات این منطقه به همراه داشته باشد، اما گزارش‌های مردمی چیز دیگری را نشان می‌دهد و یکی از فعالین حقوق حیوانات شهر هشتگرد که نمی‌خواست نامش فاش شود در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین از کشتار این حیوانات با سیانور خبر داد.

اعتمادآنلاین برای بررسی بیشتر موضوع، سراغ شهرداری هشتگرد رفت اما تماس‌های مکرر با دفتر خدمات شهرداری این شهر به نتیجه‌ای نرسید. بنابراین پرسش را از مرجعی دیگر یعنی اصغر نصیری، رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج پیگیری کردیم.

رشد شهرنشینی، افزایش ساخت‌وساز و بالا رفتن تعداد شهرها و شهرک‌های مسکونی جایی برای زندگی حیوانات باقی نگذاشته است. حیواناتی که ترجیحشان زندگی طبیعی است، حالا با زندگی شهری ما عجین شده‌اند و در نتیجه راهی جز تعامل باقی نمانده است. قوانین و بودجه‌های مربوط به کنترل حیوانات هم در همین راستا تعبیه شده اما گزارش‌های این چنینی نشان می‌دهد کماکان برخی متولیان امر در برخی شهرها ابایی از کشتار سگ‌ها ندارند، اقدامی که هم شرع و دین و هم اخلاق انسانی آن را مذموم می‌داند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها