کد خبر: 272433
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۳ ۰۸:۵۴:۰۰
| |

کره‌شمالی درباره بحران غذایی در این کشور هشدار داد

دولت کره‌شمالی هشدار داد که این کشور در سال 2019 با بحران کمبود مواد غذایی روبرو می‌شود و از این‌رو، ناگزیر است که سهمیه غذایی شهروندان خود را به نصف کاهش دهد.

کره‌شمالی درباره بحران غذایی در این کشور هشدار داد
کد خبر: 272433
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۳ ۰۸:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| دولت کره‌شمالی در یک یادداشت دو صفحه‌ای که روز پنج‌شنبه به رؤیت خبرگزاری رویترز رسید، هشدار داد که این کشور در سال 2019 به دلیل بالا بودن دمای هوا، خشکسالی، جاری شدن سیل و تحریم‌های سازمان ملل متحد با کمبود 1/4 میلیون تن مواد غذایی روبروست و ناچار است که جیره غذایی شهروندان خود را به نصف میزان پیشین کاهش دهد.

در این یادداشت دوصفحه‌ای آمده است: «دولت جمهوری دموکراتیک خلق کره از سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهد تا به فوریت به وضعیت غذایی [کره شمالی] رسیدگی کنند».

ارائه این یادداشت از سوی هیأت نمایندگی کره‌شمالی به سازمان ملل متحد در حالی صورت گرفت که «هانوی» پایتخت ویتنام هفته آینده میزبان دومین نشست رؤسای جمهور آمریکا و کره‌شمالی برای مذاکره سر خلع سلاح هسته‌ای در شبه‌جزیره کره خواهد بود.

گفتنی است که واشنگتن از مقامات پیونگ یانگ خواسته است تا برنامه تسلیحات هسته‌ای خود را که تهدیدی علیه آمریکا است، متوقف سازند. این در حالی است که کره‌شمالی در تلاش برای لغو تحریم‌ها، پایان یافتن رسمی جنگ دو کره (53-1950) و دریافت ضمانت‌های امنیتی است.

در مقابل، شورای امنیت سازمان ملل متحد از سال 2006 به منظور جلوگیری از تأمین بودجه برنامه‌های هسته‌ای و موشک بالستیک پیونگ یانگ، به اتفاق آرا بر شدت تحریم‌ها علیه کره‌شمالی افزوده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها