تغییر ظرفیت پذیرش آزمون وکالت 97 قانونی نیست

رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) گفت: تغییر ظرفیت پذیرش آزمون وکالت 97 خلاف قانون است زیرا تعیین ظرفیت حتما باید قبل از آزمون انجام شود.

تغییر ظرفیت پذیرش آزمون وکالت 97 قانونی نیست
کد خبر: 272864
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۴ ۱۲:۵۱:۴۶

اعتمادآنلاین| مرتضی شهبازی نیا اظهار داشت: آزمون وکالت براساس قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت مصوب 1376 برگزار می شود و در این قانون مشخص شده است که کمیته ای ظرفیت را تعیین می کند. براساس این قانون، تعیین ظرفیت آزمون وکالت صرفا در اختیار کانون های وکلای دادگستری نیست.


وی درباره اعتراض هایی که اخیرا درباره آزمون وکالت انجام شده است، افزود: همه اعتراضاتی که از سوی داوطلبان مطرح شده بود، توسط استادان برجسته حقوق بررسی شد. در درس جزا، یکی دو مورد اختلاف نظر وجود داشت که این سوالات حذف و از طریق سازمان سنجش اعلام شد.


شهبازی نیا یادآور شد: سال گذشته برخی کانون ها با همکاری دادگستری های استان ها با در نظر گرفتن شرایط خاص که دامنه شمول قانون ایثارگران اضافه شده بود و فرزندان ایثارگران نیز می توانستند از سهمیه ایثارگران استفاده کنند همچنین به دلیل اینکه اطلاع رسانی مناسبی دراین خصوص صورت نگرفته بود، ظرفیت را افزایش دادند.


رئیس اتحادیه وکلا تصریح کرد: قرار نیست تغییری در برگزاری آزمون وکالت رخ دهد؛ مگر به موجب قانون که این فرایند هم شرایط خاص خود را دارد.


شهبازی نیا خاطرنشان کرد: همه آزمون ها و کنکورها ظرفیت محدود دارد و درباره آزمون وکالت هم به همین ترتیب است ضمن اینکه ظرفیت پذیرش آزمون وکالت، براساس نظر کمیسیونی متشکل از 2 عضو از دادگستری و یک عضو از کانون وکلا تعیین می شود.


وی اضافه کرد: امسال ظرفیت آزمون وکالت 20 درصد افزایش یافت و از ابتدای اعلام ظرفیت ها، به تفکیک سهمیه آزاد و ایثارگران داوطلبان در جریان قرار گرفتند ضمن اینکه سال گذشته نیز در بسیاری از استان ها، دادگستری ها با افزایش ظرفیت موافقت نکردند.


آزمون وکالت 97، نهم آذر به صورت هماهنگ در 25 مرکز استان برگزار شد و در مجموع 73 هزار و 616 نفر در این آزمون شرکت کردند که از این تعداد 34 هزار و 604 نفر زن و 39 هزار و 12 نفر مرد بودند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها