کد خبر: 273238
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۵ ۱۵:۴۰:۰۰
| |

یونتان بت کلیا، عضو فراکسیون ورزش مجلس در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین:

اعضای بازنشسته فدراسیون فوتبال باید استعفا دهند/ حضور تاج در فدراسیون به فوتبال ایران ضربه می‌زند/ دولت درباره نحوه واگذاری سرخابی‌ها تصمیم می‌گیرد

یونتان بت کلیا عضو فراکسیون ورزش در خصوص واگذاری سرخابی‌های پایتخت گفت: واگذاری این دو باشگاه در لایحه بودجه سال 98 آمده است و نمایندگان مجلس هم با این موضوع موافقت کرده‌اند. این دو باشگاه باید تا شهریور 98 از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار شوند.

اعضای بازنشسته فدراسیون فوتبال باید استعفا دهند/ حضور تاج در فدراسیون به فوتبال ایران ضربه می‌زند/ دولت درباره نحوه واگذاری سرخابی‌ها تصمیم می‌گیرد
کد خبر: 273238
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۵ ۱۵:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ بازنشسته‌های فدراسیون فوتبال باید از فدراسیون فوتبال بروند. این خبری بود که امروز قاضی‌زاده هاشمی اعلام کرد. چند ماهی است که بحث خروج مدیران بازنشسته از بدنه فدراسیون فوتبال شنیده می‌شود و مشکلات زیادی را برای فوتبال ایران به وجود آورده است. مهدی تاج با وجود ارائه مدرک بازنشسته نبودنش باید این پست را رها کند و به کارخانه فولاد مبارکه بازگردد. دیگر بازنشسته‌های فدراسیون هم باید استعفا دهند و ادامه فعالیتشان در این فدراسیون غیرقانونی است.

با این وجود مسئولان فدراسیون فوتبال گویا برنامه‌ای برای استعفا ندارند. 19 اسفندماه مجمع عادی سالیانه فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود و همه انتظار داشتند که موضوع بازنشستگان فدراسیون هم در دستور جلسه باشد اما این‌گونه نشد. با همه این صحبت‌ها یکی از اعضای فراکسیون ورزش مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین از پایان مهلت بازنشسته‌های فدراسیون فوتبال می‌گوید. او می‌گوید که ماندن تاج در فدراسیون به فوتبال ایران ضربه‌های جبران‌ناپذیری می‌زند. او در مورد واگذاری سرخابی‌های پایتخت هم معتقد است این دو باشگاه مشکلات مالی فراوانی دارند و وزارت ورزش درخواست کرده تا از طریق واگذاری این دو باشگاه بدهی‌های آن‌ها پرداخت شود

یونتان بت کلیا، عضو فراکسیون ورزش مجلس در خصوص واگذاری سرخابی‌های پایتخت گفت: «واگذاری این دو باشگاه در لایحه بودجه سال 98 آمده است و نمایندگان مجلس هم با این موضوع موافقت کرده‌اند. این دو باشگاه باید تا شهریور 98 از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار شوند.»

او ادامه داد: «این دو باشگاه مشکلات مالی فراوانی دارند و وزارت ورزش و جوانان هم درخواست کرده تا این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار شوند تا از این طریق بدهی‌های آن‌ها پرداخت شوند و از این شرایط بلاتکلیفی خارج شوند. 50 درصد مبلغ فروش این باشگاه‌ها هم به‌عنوان ذخیره باقی بماند تا پشتوانه مالی خوبی برای دو باشگاه باشد.»

این نماینده مجلس در پاسخ به این سؤال که واگذاری این دو باشگاه چقدر ضمانت اجرایی دارد گفت: «اینکه واگذاری استقلال و پرسپولیس در بودجه سال آینده آمده به‌خودی‌خود باعث می‌شود تا دولت مکلف به واگذاری دو باشگاه شود. درگذشته تلاش‌هایی برای واگذاری این دو باشگاه صورت گرفت اما به موفقیت نرسید. این بار دولت و وزیر مکلف هستند که برنامه‌ریزی‌های واگذاری را انجام دهند تا شهریورماه این دو باشگاه واگذار شوند.»

بت کلیا درباره نحوه واگذاری این دو باشگاه هم گفت: «مجلس با کلیت واگذاری موافقت کرده اما نحوه واگذاری و برنامه‌ریزی آن به عهده دولت و وزارت ورزش و جوانان خواهد بود.»

بت کلیا درباره قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان و شرایط هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال به اعتمادآنلاین گفت: «درگذشته هم اعلام کرده بودم که مهدی تاج و دوستانش در فدراسیون فوتبال باید پست‌های خود را ترک کنند. وقتی مجلس قانونی را تصویب می‌کند هیچ‌کس حق ندارد آن قانون را زیر پا بگذارد. مهدی تاج و دیگر اعضای بازنشسته فدراسیون فوتبال هم به همین دلیل باید از سمت خود استعفا دهند. به اعتقاد من آقای تاج هیچ‌گونه اولویتی نسبت به دیگر مدیران بازنشسته ندارد. متأسفانه نمی‌دانم چرا تاج و دیگر اعضای فدراسیون فوتبال اصرار به ماندن در فدراسیون فوتبال دارند. ماندن ایشان در فدراسیون باعث می‌شود که فوتبال ایران صدمه ببیند.»

او ادامه داد: «چرا تیم ملی فوتبال ایران در میادین بین‌المللی نمی‌تواند موفق باشد؟ دلیل آن این است که دیدارهای دوستانه و تدارکاتی خوبی برای تیم ملی در نظر گرفته نمی‌شود. متأسفانه تیم ملی ایران با تیم‌هایی رودررو می‌شود که برای پیدا کردن آن‌ها باید از گوگل استفاده کرد. مقصر اصلی این موضوع هم نه وزیر ورزش است، نه مربی تیم ملی و نه باشگاه‌های فوتبال ما. بدون تردید مقصر اصلی این اتفاق فدراسیون فوتبال ایران است. به‌جای اینکه تیم ملی با تیم‌های نام‌آشنا و قوی بازی کند تا نقاط ضعف خودش را پیدا کند با تیم‌هایی دیدار می‌کنیم که هیچ سودی برای فوتبال ایران ندارد.»

بت کلیا در پایان گفت: «معتقدم که مهدی تاج فردی بسیار باشخصیتی است اما دلیل اصرارش بر ماندن در فدراسیون فوتبال ایران را نمی‌دانم. من در فراکسیون ورزش و با جناب وزیر دراین‌باره صحبت‌هایی داشته‌ام و اعلام کرده‌ام که باید این موضوع به‌سرعت تعیین تکلیف شود.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها