معاون سازمان بازرسی کل کشور در شهرکرد:

سازمان بازرسی در مقابل تخلف و تضییع بیت‌المال کوتاه نمی‌آید

معاون سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه بهترین راه پیشگیری از تخلفات، بالا بردن هزینه ارتکاب جرم است، گفت: این سازمان به دنبال پیشگیری از تخلف در دستگاه‌هاست و در مقابل تضییع بیت‌المال کوتاه نمی‌آید.

سازمان بازرسی در مقابل تخلف و تضییع بیت‌المال کوتاه نمی‌آید
کد خبر: 273405
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۶ ۰۹:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین شهرابی فراهانی معاون حقوقی و نظارت همگانی سازمان بازرسی کل کشور در آیین تکریم و معارفه بازرس کل استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد بیان کرد: این سازمان بر اساس اصل 174 قانون اساسی، موظف به نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین و مقررات در نظام اداری است.

وی گفت: سازمان بازرسی کل کشور در همین راستا وظیفه پیشگیری از ایجاد تخلف و فساد در دستگاه‌های اجرایی را بر عهده دارد و در مقابل تخلف و تضییع بیت‌المال کوتاه نمی‌آید.

شهرابی فراهانی از مدیران دستگاه‌ها خواست که از گزارش‌های هشداری سازمان بازرسی ناراحت نشوند چرا که این سازمان در صورت احتمال تضییع بیت‌المال، موظف است ضمن تذکر به مدیران، گزارش آن را برای مراجع ذیصلاح ارسال کند.

وی با بیان اینکه بهترین راه پیشگیری از تخلفات، بالا بردن هزینه ارتکاب جرم است افزود: باید شرایط به نحوی باشد تا کسی جرأت ارتکاب خلاف نکند و البته پیشگیری قبل از واقعه بهترین راه است.

شهرابی فراهانی ادامه داد: اگر مدیری هم در راستای خدمت‌رسانی قصور غیرعمدی مرتکب شد، باید او را راهنمایی و در مسیر قانون ارشاد کرد.

وی یادآور شد: بازرسان به دنبال تقویت و کمک به مدیران هستند و مدیران باید به وظایف قانونی خود عمل کنند.

در این آیین، علی احمدی به عنوان سرپرست جدید اداره کل بازرسی استان معرفی شد و از خدمات سید محمدمهدی طباطبایی مهریزی مدیرکل سابق قدردانی گردید.

منبع:‌ باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها