هشدار بولیوی به آمریکا:

واشنگتن مسئول هرگونه آسیبی به مادورو است

«ایوو مورالس» رئیس جمهوری بولیوی دوشنبه شب با هشدار به آمریکا، واشنگتن را به تلاش برای ترور نیکلاس مادورو همتای ونزوئلایی‌اش متهم و اعلام کرد، واشنگتن مسئول هرگونه آسیبی به مادورو است.

واشنگتن مسئول هرگونه آسیبی به مادورو است
کد خبر: 273723
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۷ ۰۹:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| مورالس خطاب به مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا گفت: امروز پمپئو چه می گفت؟ او گفته، دوران مادورو محدود است.


به گزارش خبرگزاری رسمی بولیوی، پمپئو روز یکشنبه اعلام کرد که آمریکا در نظر دارد که فشارها علیه مادورو را شدت بخشد و رهبر محاصره شده کاراکاس باید بداند که روزگار زمامداری اش محدود است.


وی اضافه کرد: یک سناتور آمریکایی هم گفته بود، مادورو باید ترور شود، اگر اتفاقی برای رئیس جمهوری ونزوئلا بیفتد، مسئولیت آن به گردن ایالات متحده، پمپئو و مارکو روبیو سناتور جمهوری خواه است.


مورالس از جمله رهبران آمریکای لاتین است که از زمان اعلام «خوان گوایدو» رییس مجلس ملی ونزوئلا به عنوان رئیس جمهوری موقت این کشور، این اقدام را محکوم و از مادورو حمایت کرده است.


وی همچنین از بهره برداری واشنگتن و متحدانش از کمک‌های بشردوستانه به عنوان توجیهی برای دخالت و شروع جنگ در ونزوئلا ابراز تاسف کرد.


رییس جمهوری بولیوی پیشتر نیز از آمادگی اقدام نظامی کاخ سفید علیه ملت های آمریکای لاتین را محکوم و واشنگتن را متهم کرد، این کشور به دنبال منابع طبیعی آنهاست.


این در حالی است که اوضاع در نواحی مرزی ونزوئلا به خصوص مرز کلمبیا به شدت بحرانی است چراکه دولت کاراکاس دستور بستن مرزهای کلمبیا را صادر و تهدید کرده است که به اقدامات همسایه خود به شدت برخورد خواهد کرد.


مادورو مخالف ارسال کمک‌های آمریکا و متحدانش به این کشور است و عقیده دارد، هدف واشنگتن و متحدانش از این اقدام، سلطه بر منابع زیرزمینی و دخالت در امور داخلی کاراکاس است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها