کد خبر: 274078
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۸ ۰۹:۳۲:۰۰
| |

معاون وزیر نیرو خبر داد؛

افزایش راندمان نیروگاه‌ها به 38.5 درصد تا تابستان آینده

همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی عنوان کرد: برای تابستان 98، دو برنامه مهم پیش‌بینی شده که شامل آمادگی کامل واحدها و افزایش راندمان نیروگاه‌ها به 38.5 درصد است.

افزایش راندمان نیروگاه‌ها به 38.5 درصد تا تابستان آینده
کد خبر: 274078
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۸ ۰۹:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| همایون حائری در گردهمایی مشترک مدیران ارشد برق حرارتی، ضمن قدردانی از عملکرد شرکت در زمینه گذر از پیک‌برق 97، انجام به موقع تعمیرات نیروگاهی، خاطرنشان کرد: رکورد تولید 47 هزار مگاوات در روز در پیک‌97 باید در تابستان جاری حفظ شود و حداقل به 51 هزار مگاوات در روز برسد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: با این‌روند می توان تابستان 98 را بدون خاموشی سپری کرد.‌

حائری با اشاره به تکنیکال بودن روند تولید در نیروگاه های کشور، و پیچیده بودن مهندسی در تولید نسبت به سایر حوزه ها، اظهار داشت: باید با خلاقیت و ابتکار واحدها را در مدار نگه داشت.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، از تمرکز وزارت نیرو بر مبحث مدیریت مصرف خبر داد و خاطرنشان کرد: با مدیریت مصرف برق در تابستان گذشته، 2 هزار مگاوات صرفه جویی صورت گرفته و با توجه به اینکه 10 درصد نیروگاه‌های کشور دارای بیش از 40 سال عمر هستند، تصمیم گرفته شده تا با مدیریت مصرف، پیک برق 98 بدون مشکل سپری شود.

وی اظهار امیدواری کرد وزارت نیرو به تعهدات و برنامه های پیش بینی شده پیک 98 دست یابد.

حائری تاکید کرد: تا پایان‌سال جاری باید واحدهای نیروگاه دالاهو و غرب رود کارون وارد مدار برق کشور شود.

معاون‌وزیر نیرو از انجام تعمیرات پره توربین‌ نکا در زمان تولید واحد در مدت دو هفته به جای دو ماه به عنوان یکی از دستاوردهای صنعت برق کشور در پیک 97 خبر داد.

وی افزود: برای تابستان 98، دو برنامه مهم پیش بینی شده که شامل آمادگی کامل واحدها و افزایش راندمان نیروگاه‌ها به 38.5 درصد است.

حائری همچنین از برنامه‌ریزی جهت کنترل بهتر فرکانس شبکه خبر داد و گفت: امیدواریم تابستان را بدون مشکل سپری کنیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها