رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران:

کاهش 50 درصدی قیمت گل در راه است / نرگس دسته‌ای 10 هزار تومان

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران از کاهش 50 درصدی قیمت گل از روز جمعه خبر داد.

کاهش 50 درصدی قیمت گل در راه است / نرگس دسته‌ای 10 هزار تومان
کد خبر: 274134
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۸ ۱۰:۵۰:۳۴

اعتمادآنلاین| اکبر شاهرخی رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش 50 درصدی قیمت گل خبر داد و گفت: با توجه به پایان رسیدن روز مادر و کاهش تقاضا برای خرید گل، قیمت گل‌های شاخه بریده از جمله رز تا دو روز آینده کاهش 50 درصدی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه افزایش یا کاهش قیمت گل برای روز‌های پایانی سال مشخص نیست، اظهار کرد: این امر بستگی به گرم یا سرد شدن هوا دارد، چرا که در روز‌های گرم، قیمت گل ارزان می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران نرخ مصوب هر شاخه گل رز را 15 تا 20 هزار، لیلیوم 10 هزار، مریم 10 تا 15 هزار، داودی 20 هزار، نرگس دسته‌ای 10 هزار تومان اعلام کرد.

شاهرخی در پاسخ به این پرسش که آیا دریافت جداگانه‌ای برای تزئین گل از سوی گل فروشی‌ها صورت می‌گیرد یا خیر تصریح کرد: گل فروشی‌ها مبلغی را برای تزئین گل دریافت نمی‌کنند و ممکن است تنها به درخواست مشتری از برگ‌های مخصوصی که برای آن استفاده می‌شود هزینه اضافه دریافت کنند.

وی با بیان اینکه هیچ نوع گل شاخه‌ای به بازار‌های هدف صادر نمی‌شود، افزود: با توجه به آنکه تجار بازار‌های هدف، خواهان کیفیت گل یکنواخت با شاخه گل 70 سانتی متر و غنچه 70 تا 100 سانتی متر هستند، از این رو امکان صادرات وجود ندارد.

شاهرخی تصریح کرد: امیدواریم وضع و قیمت بازار گل در روز‌های پایانی سال روند بهتری به خود بگیرد، چرا که بازار گل باتوجه به مناسبت‌های مختلف تغییر می‌کند.

به گفته وی،کشور‌هایی همچون آلمان، ایالات‌متحده، فرانسه، انگلیس، هلند، ژاپن، ایتالیا و سوئیس سهم بسزایی از صادرات جهانی گل را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه با اشاره به نقش منحصر به فرد گل در تأمین آرامش و سلامت روانی مردم اشاره کرد و گفت: توسعه فناوری‌های جدید و اصلاح سیستم بازاریابی و توزیع گل از اقداماتی است که می‌تواند در کاهش هزینه‌ها و دسترسی ارزان‌تر مردم به گل موثر باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها