کد خبر: 274734
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۰ ۱۶:۳۳:۰۳
| |

عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی در واکنش به جلسه فردا مجمع تشخیص مصلحت نظام:

ضرورت حفظ روابط محدود بانکی با بانک‌های خارجی/ توصیه‌های FATF جزو استاندارد‌های بانکداری بین‌المللی است

عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی با اشاره به بررسی لایحه پالرمو در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: حفظ و تقویت روابط محدود بانکی کشورمان با بانک‌های خارجی یک ضرورت است.

ضرورت حفظ روابط محدود بانکی با بانک‌های خارجی/ توصیه‌های FATF جزو استاندارد‌های بانکداری بین‌المللی است
کد خبر: 274734
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۰ ۱۶:۳۳:۰۳

اعتمادآنلاین| عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی روز جمعه در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: روز شنبه مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد لایحه الحاق به کنوانسیون مقابله با جرایم سازمان یافته فراملی (پالرمو) تصمیم گیری می‌کند.

به گزارش اعتمادآنلاین ؛ رییس کل بانک مرکزی عنوان کرد: توصیه‌های گروه اقدام مالی جزو استاندارد‌های بانکداری بین المللی است.


وی در ابتدای یادداشت خود با ذکر اینکه «در مورد بازار پول و ارز یک نکته ضروری است» نوشت: در هفته‌های اخیر در مورد سررسید سپرده‌های ویژه 20 درصدی بانک‌ها و احتمال ورود درصدی از آن به بازار ارز و ... نگرانی‌هایی مطرح شده بود.

همتی در این خصوص افزود: «با تدابیر اتخاذ شده و همراهی مدیران بانک‌ها به نحو مطلوبی مدیریت شد. میزان آن 160 هزار میلیارد تومان بود. نشانی از اعتماد مردم به نظام بانکی».

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: این روز‌ها به نقل از برخی فعالان اقتصادی این موضوع مطرح می‌شود که در بازار ثانویه (نیما) نرخ ارز سقف دارد. این مطلب صحت ندارد. اطلاعات مربوط به حجم مبادلات و میانگین نرخ روزانه برای اطلاع عموم منتشر می‌شود. طبعا حجم عرضه پتروشیمی‌ها در میانگین نرخ موثر است.

همتی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها