تخریب حدود 500 مورد ساخت‌و‌ساز غیرمجاز در شمیرانات در یکسال

فرماندار شهرستان شمیرانات از تخریب 470 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در شمیرانات طی یکسال گذشته خبر داد که بیش از نیمی از آنها متعلق به افراد غیربومی بود.

تخریب حدود 500 مورد ساخت‌و‌ساز غیرمجاز در شمیرانات در یکسال
کد خبر: 274812
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۱ ۰۸:۵۱:۳۹

اعتمادآنلاین| ‌ سیاوش شهریور گفت: با توجه به اینکه شهرستان شمیرانات از گذشته برای مردم تهران مرکز تفرجگاهی بوده و همیشه برای خرید ملک و ساخت و ساز مورد توجه قرار داشته است لذا باید برای قانونمند کردن روند ساخت و ساز در این شهرستان تدبیر مناسبی در نظر گرفته شود که در این راستا اگر طرح «کاداستر» اجرایی شود، می‌توان از بسیاری تخلفات زمین خواری جلوگیری کرد؛ از سنوات گذشته در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز اتفاقاتی در سطح این شهرستان روی داده که مجوز آنها در سال 80 صادر شده و امروز افراد در حال استفاده از این املاک هستند.

وی با تاکید بر اینکه در برخوردهای قانونی و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز هیچ مماشات و اغماضی نداشته‌ایم، همچنین اضافه کرد: همواره در تلاش هستیم با هرگونه تخلف در شمیرانات مقابله کنیم، هرچند که مسئول تشخیص و مقابله با تخلف ها قوه قضاییه است.

شهریور با بیان اینکه برخورد با زمین خواران به طور جد در دستور کار است، ادامه داد: از دی ماه سال 1396 تا بهمن ماه امسال 470 مورد تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان شمیرانات انجام شده است.

به گفته فرماندار شهرستان شمیرانات، بیش از 50 درصد موارد تخریب‌ها متعلق به افراد غیربومی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه مقابله با تخلفات ساخت و ساز از اولویت های فرمانداری شمیرانات است، درباره نوسازی بنا نیز گفت: با توجه به قدمت بناها در شمیرانات، یکی از درخواست‌های شهروندان بومی، نوسازی خانه‌های خودشان است که در بسیاری از این موارد این کار به لحاظ قانون غیرمجاز است اما این خواسته آنها در حال پیگیری است.

شهریور در بخش دیگری از صحبت های خود بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های این شهرستان برای توسعه فضای سبز تاکید کرد و افزود: مقرر شده ادارات حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی برای تحقق این مهم طرح ارائه کنند و برای بهره گیری از ظرفیت های بالای شهرستان در جهت افزایش فضای سبز اقدام شود.


وی در خاتمه با اعلام این خبر که جنگل کاری در منطقه ورجین در دستور کار قرار گرفته است، این را هم گفت: باتوجه به اینکه شاهد از بین رفتن مراتع و فرسایش خاک در سطح شهرستان هستیم، منطقه مستعد سیلاب و حوادث طبیعی شده است لذا باید برای این موضوع راهکار مناسب تدبیر کنیم که یکی از این راهکارها می‌تواند از طریق توسعه فضای سبز باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها