وزیر راه خبر داد؛

افزایش 700 کیلومتر بزرگراه تا 2 ماه آینده/ تصادف در بزرگراه‌ها بیشتر از جاده‌های دوطرفه است/ مجتمع‌های تفریحی در 30 کیلومتری شهرها ایجاد می‌شود

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ظرف دو ماه آینده 700 کیلومتر به طول بزرگراه‌های کشور افزوده می‌شود، عنوان کرد: بر اساس آمار، تصادفات در بزرگراه‌ها بیشتر از جاده‌های دوطرفه است.

افزایش 700 کیلومتر بزرگراه تا 2 ماه آینده/ تصادف در بزرگراه‌ها بیشتر از جاده‌های دوطرفه است/ مجتمع‌های تفریحی در 30 کیلومتری شهرها ایجاد می‌شود
کد خبر: 274888
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۱ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد اسلامی درباره وظایف سازمان راهداری در سفرهای نوروزی گفت: تعمیر و نگهداری و ارتقای کیفیت راه یکی از اصلی‌ترین وظایف راهداران است.

وی افزود: محور دوم فعالیت راهداری‌ها، هوشمندسازی و ایجاد انضباط ترافیکی و تسهیل عبور و مرور در جاده‌ها با همکاری پلیس راهور است. این اهتمام را داریم تا در سال آتی این اقدامات گسترش یابد و سازمان راهداری بتواند با حداکثر کارآمدی، کنترل و مراقبت را در جاده‌ها اعمال کند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با پلیس هماهنگ کرده‌ایم که در سفرهای نوروزی در همه تقاطع ها اعم از مسیرهای اصلی و فرعی با استفاده از ظرفیت همیاران پلیس و مقامات محلی که این موضوع را به استانداران هم ابلاغ کرده‌ایم، کنترل نظارتی خود را به خصوص در تقاطع ها و محورهایی که سابقه حادثه دارند، تشدید کنیم تا ترافیک جاده ها در ایام نوروز و دیگر ایام سال تسهیل و روان شود و دیگر حوادث تکرار شدنی نداشته باشیم و از وقوع حوادث جلوگیری کنیم.

وی یادآور شد: قرار است با سرمایه گذاری بخش خصوصی یا اقدامات وزارت راه، در طول مسیرها شاهد ایجاد مجتمع های اقامتی و تفریحی باشیم که جذابیت مسیر را بیشتر کرده و رانندگان در طول راه توقف و استراحت کنند. این موضوع در 30 کیلومتری نزدیک شهرها بیشتر در دستور کار است که با همکاری استانداران و فرمانداران در سال های آینده اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: با ایجاد بازارچه هایی در حاشیه امن راه ها، شرایط توقف خودروها فراهم خواهد شد. ایجاد چنین بازارچه هایی علاوه بر آنکه به اقتصاد محلی کمک می کند، نتیجه ای را هم که ما به دنبال آن هستیم که همان کاهش حوادث رانندگی در 30 کیلومتری نزدیک شهرهاست، محقق می شود.

اسلامی درباره سهم وزارت راه و شهرسازی در کاهش تصادفات جاده ای گفت: ما موظف به حذف تقاطع های غیر ایمن هستیم و اراده کرده ایم که حتی الامکان این مهم را انجام دهیم و تقاطع غیر ایمن نداشته باشیم. اقدام دوم افزایش بزرگراه هاست چون وقتی حجم ترافیک افزایش می یابد، یک جاده دو طرفه، دیگر گنجایش حجم ترافیک را ندارد. ما حداکثر تا دو ماه آینده 700 کیلومتر بزرگراه اضافه می کنیم. البته تصادفات در بزرگراه ها بیشتر از جاده های دو طرفه است که نشان می دهد وقتی جاده های رفت را از برگشت جدا می کنیم، این روند، بازدارندگی خود را نسبت به کاهش سرعت ندارد و حوادث باز هم تکرار شده است.

وی تصریح کرد: بنابراین ما معتقدیم مهم ترین عامل در کاهش تصادفات رانندگی، خودِ راننده است؛ با این حال خود را ملزم به کاهش تقاطع های غیر ایمن می دانیم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها