کد خبر: 276444
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۵ ۱۱:۵۱:۰۰
| |

گزارش اعتمادآنلاین از جشن روز جهانی فوتبال زنان؛

غیبت آقای رییس در مهم‌ترین رویداد سالانه فوتبال زنان

فدراسیون فوتبال برای پنجمین سال پیاپی جشن روز جهانی فوتبال زنان را برگزار کرد، اما نبود ذره‌ای خلاقیت در ایجاد مراسم و غیبت مهدی تاج باعث شد تا بازهم زنان آخرین اولویت این فدراسیون به نظر برسند.

غیبت آقای رییس در مهم‌ترین رویداد سالانه فوتبال زنان
کد خبر: 276444
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۵ ۱۱:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| نیلوفر حامدی: جشن روز جهانی فوتبال زنان ایران امسال برای پنجمین دوره متوالی با غیبت رییس فدراسیون فوتبال ایران برگزار شد.

8 مارس روز جهانی فوتبال زنان است و هر سال فیفا کشورها را ملزم می کند تا با برگزاری مراسمی به تقویت فوتبال زنان در کشورشان بپردازند و این روز را گرامی بدارند.

امسال اما به واسطه اینکه 8 مارس همزمان با بازی دوستانه فوتسال ایران و روسیه در روز جمعه 17 اسفند بود، باعث شد تا تاریخ این مراسم جلو بیفتد.

پس از اینکه این مراسم در سال گذشته و در ایران، مهمانی چون اینفانتینو رییس فدراسیون جهانی را داشت، به نظر می‌رسید مسوولان فدراسیون فوتبال جشن امسال را به شکلی دیگر و با جذابیت‌هایی بیشتر برگزار کنند. اما این اتفاق نیفتاد.

در همان ابتدا، مراسم به جای ساعت 9:30، حوالی ساعت 10:15 و با تعویق بیش از 40 دقیقه‌ای در مرکز ملی فوتبال آغاز شد تا کلافگی برخی از مهمانان را به همراه داشته باشد. در ادامه و در شرایطی که مهدی تاج به عنوان رییس فدراسیون فوتبال ایران باید در اصلی‌ترین مراسم سالانه فوتبال زنان حضور پیدا می‌کرد، غایب بود تا صدای منتقدان فدراسیون بازهم بلند شود.

مراسم با رژه تیم‌های منتخب رده سنی نونهالان و نوجوانان از سراسر کشور آغاز شد و در ادامه ابراهیم شکوری سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال از تلاش فدراسیون برای برجسته‌کردن فوتبال زنان گفت: «این دختران امروز به خانه خود آمده‌اند. همه تلاش فدراسیون بر این است که زنان فوتبالیست به آنچه که شایسته‌اش هستند دست یابند و تا به اینجا هم رشد چشمگیری داشته‌اند.»

پدرو گالان مدرس داوری فوتسال فیفا از مهم‌ترین مهمانان این مراسم بود. گالان رشد داوری فوتسال زنان ایرانی را یکی از مواردی دانست که نشان از رشد این رشته در ایران می‌دهد: «جام ملت‌های فوتسال اروپا امسال در حالی برگزار شد که 2 داور زن ایرانی در آن حضور داشتند و با قضاوت عالی خود، نه تنها خودشان را ثابت کردند بلکه نشان دادند، این رشته در کشور شما تا چه اندازه پیشرفت کرده‌ است.»

فرشته کریمی، ششمین بازیکن برتر فوتسال جهان، نیلوفر اردلان کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال زنان ایران و نیما نکیسا دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال ایران و ریس مدارس توسعه فوتبال کشور هم که از دیگر مهمانان این برنامه بودند، در انتهای برنامه و در مقابل دوربین عکاسان و فیلمبرداران به زدن چند ضربه شوت و روپایی پرداختند.

پخش چند قطعه موسیقی و کاشت نهال در ورزشگاه آزادی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

شاید فدراسیون از دید خود مراسمی درخور این روز گرفته باشد اما بی‌نظمی در زمان‌بندی برنامه‌ها، نداشتن اطلاعات کافی مجریان مراسم، نداشتن ذره‌آی خلاقیت در اجرای برنامه‌ها و همچنین غیبت تاج باعث شد تا این جشن شبیه هر مراسمی باشد، جز جشن روز جهانی فوتبال زنان ایران.

در شرایطی که فوتبال زنان ایران در سال 97 و در تمام رده‌های سنی توانست از مرحله نخست مسابقات انتخابی‌اش عبور کند، در شرایطی که تیم ملی مرحله دوم انتخابی المپیک 2020 را پیش روی خود دارد، در حالی که تیم زیر 19 سال ایران با هدایت کتایون خسرویار با درخشش در این روزها، نوید آینده‌ای پرنورتر از فوتبال زنان ایران را می‌دهد، در حالی که فوتسال زنان ایران برای دومین سال پیاپی بر بام آسیا ایستاد و چند بازیکنش نامزد بهترین‌های فوتسال جهان شده‌اند، فدراسیون فوتبال باید بیش از آن‌ها برای این زنان و جشنی که به آن‌ها اختصاص دارد، بپردازد. آتش‌بازی و میزبانی در بهترین هتل‌های تهران پیشکش، کاش حداقل آقای رییس کمی وقت می‌گذاشت و سری به جشن فوتبال زنان ایران می‌زد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها