کد خبر: 276498
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۵ ۱۳:۲۸:۱۷
| |

صلح مانع اعدام در کرمانشاه شد

با تلاش اعضای ستاد تالیف قلوب استان کرمانشاه، پرونده قتل مردی جوان پس از چهار سال به صلح و سازش منجر شد و قاتل با عفو و بخشش اولیاء دم از چوبه دار رهایی یافت.

صلح مانع اعدام در کرمانشاه شد
کد خبر: 276498
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۵ ۱۳:۲۸:۱۷

اعتمادآنلاین| ‌ جبار تجری رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه در تشریح جزئیات این پرونده اظهارکرد : چهار سال قبل مرد جوانی در نزاع و درگیری دسته‌جمعی در یکی از محله های شهر کرمانشاه به قتل رسید و پس از طی مراحل قانونی و صدور احکام مربوطه، این پرونده سال 1395 جهت اصلاح ذات البین به شعبه ویژه صلح و سازش قتل ارجاع شد.

وی افزود: پس از ارجاع پرونده به ستاد تالیف قلوب استان، اعضای این ستاد تلاش زیادی جهت صلح و سازش بین طرفین انجام دادند و سرانجام توانستند در تیر امسال رضایت اولیای دم را کسب کرده و قاتل نیز بهمن امسال از زندان رهایی یافت.

معاون قضایی دادگستری استان اضافه کرد: فرهنگ صلح و سازش شیوه عملی انبیا و اولیا و سیره نبوی بزرگان دینی بوده و این سنت حسنه موجب تنش زدایی در جامعه و حل بسیاری از مشکلات جامعه است.

و همچنین ترویج فرهنگ عفو و بسترسازی مناسب نسبت به پیشگیری از وقوع جرم و فرهنگ‌سازی در زمینه گذشت و ایثار و جوانمردی را در محیط خانواده و جامعه مهم برشمرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها