کد خبر: 276933
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۷ ۰۹:۳۰:۰۸
| |

شهرداری چند درصد بودجه را صرف پرداخت حقوق می‌کند؟

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران درباره اختصاص اغلب ردیف‌های هزینه‌ای بودجه 98 شهرداری تهران، به پرداخت حقوق پرسنل توضیحاتی را ارائه کرد.

شهرداری چند درصد بودجه را صرف پرداخت حقوق می‌کند؟
کد خبر: 276933
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۷ ۰۹:۳۰:۰۸

اعتمادآنلاین| ‌ زهرا نژادبهرام در پاسخ به این سوال که چرا بخش عمده‌ای از بودجه سال 98 شهرداری بر روی پرداخت حقوق و دستمزد متمرکز شده است، گفت: حجم نیروهایی که با شهرداری همکاری می‌کنند در حال حاضر 68 هزار نفر است.

وی با بیان اینکه این نیروها یک روزه به شهرداری نیامدند و شهرداری نیز به این حجم نیروی انسانی احتیاج ندارد، گفت: با این حال این نیروها هستند و فعالیت‌هایی انجام می‌دهند و باید حقوق آنها پرداخت شود.

وی با بیان اینکه حدود 50 درصد بودجه شهرداری صرف پرداخت حقوق و دستمزد می‌شود، گفت: حدود 45 درصد از بودجه نیز صرف کارهای عمرانی و نگهداشت شهر می‌شود؛ ما که در مدیریت شهری چاه نفت نداریم و منابع شهرداری نیز مبتنی بر عوارض است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا ردیف‌های هزینه‌ای شهرداری‌های مناطق صرفاً به پرداخت حقوق پرسنل تاکید شده است، پس اداره شهر چه می‌شود؟ گفت: باید پرداخت حقوق پرسنل را در اولویت قرار داد تا بتوانیم در حوزه‌های مختلف اقداماتی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه مناطق تنها کارهای خود و محدود و منطقه‌ای را انجام می‌دهند گفت:کارهای بزرگتر بر عهده معاونت‌های شهرداری گذاشته شده است؛ به عنوان مثال زیرگذر استاد معین در منطقه انجام می‌شود، اما ساخت آن را معاونت فنی و عمرانی برعهده دارد.

وی افزود: بودجه مناطق در حوزه‌های دیگر نیز پیش بینی شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها