کد خبر: 277067
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۹ ۱۳:۳۰:۰۰
| |

کارشناس حقوقی اعتمادآنلاین پاسخ می‌دهد؛

در صورت گم شدن عقدنامه چگونه مهریه را مطالبه کنم؟

مدتی است با همسرم متارکه کرده‌ام و در منزل پدرم زندگی می‌کنم، می‌خواهم مهریه و حقوق مالی‌ام را از همسرم مطالبه کنم، اما همسرم عقد نامه را پنهان و از ارائه آن خودداری می‌کند. از طرفی برای مراجعه به دادگاه نیاز به عقدنامه دارم. لطفا در این زمینه راهنمایی کنید؟

در صورت گم شدن عقدنامه چگونه مهریه را مطالبه کنم؟
کد خبر: 277067
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۹ ۱۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ میراندا مهدوی- پایگاه خبری «اعتمادآنلاین» در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن همچنین ارایه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات با تجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ می‌دهد.

شما می‌توانید سوالات و مشکلات حقوقی خود را از طریق تلگرام به آی‌دی @Modiretemad با ما در میان بگذارید، مشاوران حقوقی ما در «اعتمادآنلاین» پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

پرسش مخاطبان اعتمادآنلاین: با سلام و احترام، مدتی است با همسرم متارکه کرده‌ام و در منزل پدرم زندگی می‌کنم. می‌خواهم مهریه و حقوق مالی‌ام را از همسرم مطالبه کنم، اما همسرم عقدنامه را پنهان کرده و از ارائه آن خودداری می‌کند. از طرفی برای مراجعه به دادگاه نیاز به عقدنامه دارم. لطفا در این زمینه راهنمایی کنیدد؟

پاسخ: با سلام، شما می‌توانید با مراجعه به دفترخانه «محل وقوع عقد»، از عقدنامه یک رونوشت تهیه کنید. این رونوشت در تمامی محاکم قضایی دارای اعتبار است و شما می‌توانید به استناد آن تمامی حقوق خود را مطالبه کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها