واکنش‌ها به انتصاب ابراهیم رییسی به ریاست قوه قضاییه

انتصاب سیدابراهیم رییسی به ریاست قوه‌قضاییه با واکنش‌های واکنش چهره‌های سیاسی و حقوقی همراه بوده است.

واکنش‌ها به انتصاب ابراهیم رییسی به ریاست قوه قضاییه
کد خبر: 277106
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۷ ۱۵:۳۹:۵۲

اعتمادآنلاین| سیدابراهیم رییسی همان‌طور که از مدت‌ها قبل گمانه‌زنی‌ها مطرح بود، با حکم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به ریاست قوه قضاییه منصوب شد. این انتصاب با واکنشهای چهره‌های سیاسی و حقوقی همراه بوده است.

محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، در حساب توییتری خود نوشت:

«‌نکات مورد تأکید رهبری در حکم انتصاب حجه الاسلام رئیسی نویدبخش تحولات مثبت در قوه قضائیه است؛ جا دارد اوصافی چون برخورداری از دانش، تجربه، تحصیلات حقوقی، سلامت، امانت و کارآمدی که از ویژگیهای موردنظر رهبری در انتصاب ایشان است در انتصاب مقامات عالی قضایی مد نظر وی نیز قرار گیرد.»

غلامعلی حداد عادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در حساب توییتری خود نوشت:

«‌حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی انتصاب شما را تبریک می‌گویم؛ امیدوارم در این راه با توکل به خداوند و با درایت و شجاعت به‌پیش روید.»

عزت الله ضرغامی در حساب توییتری خود نوشت:

عزت الله ضرغامی در حساب توییتری خود نوشت:

«حضرت آقای رئیسی، رئیس قوه قضاییه شدند. تبریک!

از او می‌خواهم در رفتار فردی همان باشند که می شناسیم. عدالت محوری و مبارزه بی تعارف با اصحاب قدرت و ثروت را هم به حاشیه نرانند. برخی زندانیان هم کمی تا قسمتی بی گناه هستند. "قانون آزادی مشروط" را، جایگزین رویه حبس حداکثری کنند»

پیام تبریک رئیس ستادکل نیروهای مسلح به رئیس جدید قوه قضائیه

سرلشکر محمد باقری در پیامی انتصاب حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضائیه را تبریک گفت‌.

متن پیام تبریک سرلشکر باقری به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر ارجمند حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی

با سلام و تحیات

انتصاب جنابعالی به "ریاست قوه قضائیه" با حکم مبارک ولی امر مسلمین و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که بیانگر لیاقت و شایستگی‌های آن برادر عزیز است را صمیمانه تبریک عرض می‌کنم.

بی‌شک کارآمدی و توانمندی‌های مشهود و مشهور علمی و فقهی، اشراف و تسلط همه جانبه بر جایگاه و نقش خطیر قوه قضائیه در جامعه و نظام اسلامی و برخورداری از تجارب و سوابق ارزنده در دستگاه عدالت، پشتوانه‌ی مطمئن و نافذ جنابعالی در انجام وظایف و مسئولیت‌های محوله و تحقق تحول زیبنده گام دوم انقلاب و متناسب با نیازها، پیشرفت‌ها و تنگناهای این مجموعه که در منظومه انتظارات و سفارشات مقام معظم رهبری بر آن تأکید شده است، خواهد بود.

دوام توفیق، عزت و سربلندی جنابعالی در این سنگر مهم و حساس، تحت عنایات حضرت ولی عصر (عج) و تبعیت از نایب بر حقش مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) را از درگاه کبریایی طلب می‌کنم.

سرلشکر پاسدار محمد باقری

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

پیام تبریک فرمانده ارتش به رئیس جدید قوه قضائیه

امیر سرلشکر موسوی در پیامی خطاب به حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جدید قوه قضائیه، انتصاب وی را تبریک گفت:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی دامت برکاته

انتصاب شایسته جنابعالی به ریاست قوه قضائیه را که نشان از اعتماد رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای عزیز (مد ظله العالی) به حضرتعالی دارد، تبریک عرض می‌کنم.

ان‌شاءالله در دهه پنجم انقلاب اسلامی و در سایه علم و فقاهت و تجربه گرانقدرتان شاهد پیشرفت‌های زیبنده نظام جمهوری اسلامی باشیم.

اینجانب موفقیت و بهروزی برای حضرتعالی و همکاران پرتلاشتان را در این سنگر مهم و خطیر از خداوند منان آرزومندم.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سرلشکر سید عبد الرحیم موسوی

منبع: جماران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها