کد خبر: 278065
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

اعتمادآنلاین از تاریخچه فوتبال زنان گزارش می‌دهد- بخش سوم

فوتبال راهی برای کسب درآمد کارگران زن

فوتبال زنان در قرن اخیر فراز و نشیب‌های فراوانی داشته اما همانطور که آلیس نوریس اشاره می‌کند زنان فوتبالیست هرگز از تلاش دست نکشیدند.

فوتبال راهی برای کسب درآمد کارگران زن
کد خبر: 278065
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ در پنجم دسامبر 1921 اتحادیه فوتبال انگلستان یک بیانیه صادر کرد: «اعتراضات زیادی به بازی کردن فوتبال توسط زنان شده است. FA اعلام می‌کند که ورزش فوتبال مناسب زنان نیست و نباید آن‌ها را تشویق به این کار کرد. همینطور اعتراض زیادی به شرایط برگزاری بعضی از مسابقات و تلاش برای کسب درآمد از طریق فوتبال برای زنان شده است. به دلایل فوق اتحادیه درخواست می‌کند که باشگاه‌های متعلق به اتحادیه اجازه برگزاری مسابقات فوتبال زنان را ندهند.»

این محدودیت‌ها باعث شد زنان کارگرِ شاغل در کارخانه‌ها که شاکله اصلی تیم‌های فوتبال زنان را تشکیل می‌دادند نتوانند برای زمانی که در کارخانه نیستند درآمدی داشته باشند. امکان بازی در ورزشگاه‌های بزرگ وجود نداشت و زنان دیگر نمی‌توانستند از بازی‌های فوتبال پول جمع کنند.

این تصمیم تیم‌های فوتبال زنان را شوکه کرد. آلیس کر، کاپیتان تیم دیک کر از طرف تمام تیم مصاحبه کرد و گفت: «ما برای عشق‌مان به فوتبال، بازی می‌کنیم و راهمان را ادامه می‌دهیم. چرا نباید برای بازی کردن پول دریافت کنیم در حالی که برای هر مسابقه زمان زیادی را خارج از کارخانه می‌گذرانیم و به تمام شهرهای کشور سفر می‌کنیم. هیچکس بیشتر از 10 شیلینگ در روز درآمد ندارد.»

سال 1921 شروع مبارزه زنان برای کسب درآمد از طریق فوتبال بود. آلیس نوریس دراین باره می‌گوید: «بیانیه FA یک شوک بزرگ بود. آن‌ها دیگر نمی‌گذاشتند ما در زمین‌هایشان بازی کنیم. این ناراحت‌کننده بود اما برای ما هیچ اهمیتی نداشت که آن‌ها فکر می‌کردند فوتبال مناسب زنان نیست.»

فوتبال زنان در قرن اخیر فراز و نشیب‌های فراوانی داشته اما همان‌طور که آلیس نوریس اشاره می‌کند زنان فوتبالیست هرگز از تلاش دست نکشیدند.

در سال 2002 اتحادیه فوتبال انگلیس اعلام کرد فوتبال محبوب‌ترین ورزش برای زنان است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها