کد خبر: 278072
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۰ ۱۶:۱۲:۰۷
| |

ناو روسیه برای مقابله با دزدان دریایی چه مشخصاتی دارد؟

روسیه ناوی مدرن و مجهز برای مقابله با دزدان دریایی ساخته است که تا یک ماه دیگر در اختیار نیروی دریایی این کشور قرار خواهد گرفت.

ناو روسیه برای مقابله با دزدان دریایی چه مشخصاتی دارد؟
کد خبر: 278072
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۰ ۱۶:۱۲:۰۷

اعتمادآنلاین| این ناو دمیتری روگاچف نام دارد و اگر چه چندی پیش توان آتش باری هوایی و توپخانه ای این ناو به اهداف دریایی و هوایی با موفقیت طی شده است اما همچنان مراحل پایانی آزمایش های لازم را در بندر سواستوپل روسیه پشت سر می گذارد.


خبرگزاری اسپوتنیک در خصوص ویژگی های بیشتر این ناو گزارش داده است که روگاچف مجهز به پرتاب شرطی سامانه موشکی به اهداف در دریا و ساحل نیز است.


ساخت این نوع ناوها برای مقابله با دزدان دریایی از سال 2014 میلادی در کارخانه گورکی روسیه آغاز شد و هدف از ساخت آن حفاظت از کشتی ها و مقابله با دزدان دریایی عنوان شد.


گفتنی است، کمتر از سه ماه پیش، روسیه و اوکراین شاهد مناقشه در آب های تنگه کرچ بودند که دریای آزوف را در شمال از دریای سیاه جدا می کند.


روس ها اعلام کردند که سه شناور اوکراینی بدون توجه به هشدارهای مرزبانان روسیه در حال ورود به آب های سرزمینی این کشور بودند که سرانجام پس از تبادل آتش متوقف شدند.


اوکراین نیز پس از توقیف سه شناور خود و 24 ملوان آن از آمریکا و سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا کمک خواست و دیگر کشورها از جمله آمریکا خواستند روسیه بلافاصله ملوانان اوکراینی را آزاد کند.


این مناقشه باعث شد تا دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در نهایت دیدار دو جانبه خود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در حاشیه نشست 20 کشور صنعتی جهان در آرژانتین را لغو کند.


روسیه در پهنه آبی در خاور دور خود نیز با مشکلاتی مواجه است و با ژاپن بر سر مالکیت برخی جزایر در آن منطقه از جنگ جهانی دوم تا امروز اختلاف های حل نشده دارد.


با توجه به آب شدن یخ های واقع در قطب شمال، پیش بینی می شود روسیه در سالیان نه چندان دور مسیرهای آبی بیشتری در قطب شمال داشته باشد ضمن اینکه در چند سال اخیر پهنه های آبی در نقاط مختلف جهان، از آب های نیجریه در غرب آفریقا گرفته تا سومالی در شرق قاره سیاه شاهد درگیری روس ها با دزدان دریایی بوده است.

منبع:ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها