موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

حفظ برجام به حفظ اعتبار شورای امنیت کمک می‌کند/ در نبود توافق هسته‌ای، مذاکره با ایران دشوارتر می‌شود

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تازه‌ترین اظهارات خود درباره برجام این توافق را عاملی برای حفظ اعتبار شورای امنیت دانست.

حفظ برجام به حفظ اعتبار شورای امنیت کمک می‌کند/ در نبود توافق هسته‌ای، مذاکره با ایران دشوارتر می‌شود
کد خبر: 278478
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۲ ۰۸:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری روز گذشته خود اعلام کرد که حفظ توافق هسته‌ای به حفظ اعتبار شورای امنیت سازمان ملل متحد کمک خواهد کرد.

به گزارش اردوپوینت، موگرینی در سخنرانی خود درباره تلاش اروپا برای حفظ برجام گفت: اتحادیه اروپا برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران تلاش زیادی کرده‌ است و به این تلاش ادامه خواهد داد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم چنین در ادامه گفت: پایبندی ایران به مفاد برجام، در گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأیید شده است.

وی هم‌چنین افزود: تعهد به برجام توسط ایران و رفع تحریم‌های هسته‌ای یکی از اصول ضروری توافق است. بنابراین، ما به تلاش برای کسب مزایای اقتصادی ناشی از رفع تحریم‌ها ادامه خواهیم داد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: این همکاری، کمک اتحادیه اروپا برای امنیت جمعی ما است و روشی برای جلوگیری از گسترش سلاح‌های هسته‌ای در یک منطقه پرآشوب است. در این‌جا این نکته را هم باید بگویم که حفظ برجام به حفظ اعتبار شورای امنیت هم کمک می‌کند.

وی در ادامه درباره آزمایش‌های موشکی ایران گفت: ما با رفتار ایران در موضوع موشک‌های بالیستیک، حقوق بشر و فعالیت‌های منطقه‌ای مشکل داریم. اما در نبود توافق هسته‌ای، مذاکره با ایران دشوارتر خواهد شد، نه آسان‌تر. نابودی توافقی که مفید است، اتفاق درستی در جهت تامین امنیت جمعی ما نیست.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها