کد خبر: 278663
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۲ ۱۳:۵۶:۰۰
| |

چین سرکوب تروریسم در سین کیانگ را شدت می بخشد

دادستان عالی خلق چین اعلام کرد قصد دارد سرکوب افراطی گرایی و تروریسم در منطقه خودمختار اویغورهای شین جیانگ (سین کیانگ) را شدت بخشد.

چین سرکوب تروریسم در سین کیانگ را شدت می بخشد
کد خبر: 278663
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۲ ۱۳:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| «ژانگ ژون» روز چهارشنبه در کنگره ملی خلق چین افزود: دفتر دادستانی، دادستان های بیشتری را از دیگر مناطق چین به سین کیانگ اعزام کرده و مجازات سختگیرانه تری را همانگونه که در قانون چین درج شده انجام داده است.


او افزود: مقامات مصمم هستند هر نوع تلاش خرابکارانه، فعالیت تروریستی، افراطی گری های مذهبی و هرگونه تلاش برای ایجاد تفکیک قومی را ریشه کن کنند.


دادستان عالی چین تاکید کرد: مسئولیت های امنیتی ضد تروریستی در منطقه روز به روز در حال پیچیده تر شدن است.


اظهارات دادستان عالی خلق چین در بحبوحه نگرانی های بین المللی نسبت به ادعای بازداشت غیر قانونی و آموزش های ایدئولوژیک اجباری اقلیت قومی و مسلمان اویغور در سین کیانگ است موضوعی که پکن قویا آن را رد کرده است.


سازمان‌های مدافع حقوق بشر، دولت چین را به استفاده از خشونت و سختگیری علیه مسلمانان اویغور در سین کیانگ متهم می کنند اما دولت چین این اتهامات را رد کرده و می گوید تنها کسانی را مجازات می‌کند که علیه امنیت کشور اقدام کرده باشند.


کشورهای غربی همچنین دولت چین را به راه اندازی اردوگاه های کار اجباری برای مسلمانان متهم کرده اند اما چین می گوید «مراکز بازآموزی عقیدتی» بخشی از تلاش های دولت برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در سین کیانگ است و هرگونه کار اجباری در این اردوگاه ها را تکذیب می کند.


پکن به منظور شفاف سازی و مقابله با ادعاهای دولت های غربی هرساله در چندین نوبت اقدام به اعزام روزنامه نگاران و دیپلمات های مقیم چین به این مناطق می کند تا از نزدیک در جریان خدمات دهی دولت به اویغورها قرار بگیرند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها